Bardzo powoli uczniowie najmłodszych klas szkół podstawowych wracają do stacjonarnej nauki. Na razie, od poniedziałku, 26 kwietnia w jedenastu województwach (w tym na Podkarpaciu) uczniowie z klas I-III będą mieli zajęcia hybrydowe. Uczniowie starszych klas będą się uczyć nadal zdalnie. W pozostałych pięciu województwach organizacja pracy szkół pozostaje bez zmian. W miarę postępu programu szczepień zapowiadane są kolejne etapy luzowania obostrzeń
To plan na kolejny tydzień, czyli od 26 kwietnia do 2 maja. Decyzje, jak będzie wyglądała nauka w szkołach w maju poznamy po koniec kwietnia.
Nauczanie hybrydowe, czyli jakie?
Dyrektor szkoły jest zobowiązany do tego, aby ustalić harmonogram zajęć w taki sposób, aby zajęcia w szkole miało nie więcej niż 50 proc. uczniów klas I-III oraz co najmniej 50 proc. – zdalnie. Powinien przy tym brać pod uwagę, w miarę możliwości, równomierne i naprzemienne realizowanie tych zajęć przez każdego ucznia. W szkole prowadzona ma być również opieka świetlicowa dla uczniów, którzy uczą się stacjonarnie.
Najczęściej szkoły wybierały model tygodniowy, tzn połowa klas I-III, przez jeden tydzień miało uczyło się w szkole, a połowa miała zostać w domach kontynuując nauczanie zdalne. Po tygodniu planowana była zmiana. Jednak treść rozporządzenia MEiN o luzowaniu obostrzeń w naszym województwie i częściowym powrocie do szkół dzieci z klas I-III szkół podstawowych, obejmuje tylko okres czasu od 26 kwietnia do 2 maja, więc mieleckie szkoły wprowadzają szybkie zmiany. Muszą bowiem w miare sprawiedliwie podzielić tylko jeden tydzień na wszystkie klasy. Wobec tego uczniowie najmłodszych klas szkół podstawowych wrócą albo na 2 albo na 3 dni do szkoły. Co będzie w następnych tygodniach? Decyzję poznamy po koniec kwietnia.
Wobec tych zmian warto sprawdzić w szkołach, czy harmonogram w ostatnim czasie nie uległ zmianom.
Częste rozwiązanie, które już wpisuje się w rozporządzenie to model dzienny - np. w poniedziałek uczy się połowa klas I-III w szkole, a połowa w domach, we wtorek na odwrót i tak na zmianę do końca tygodnia.
Rodzice zwłaszcza młodszych dzieci nie są zachwyceni z takiego hybrydowego nauczania, liczyli oni na pełny powrót uczniów do szkół. Ci z rodziców, którzy musieli zostać w domach teraz mają trudne zadanie, by zorganizować sobie powrót do pracy. Nie wiadomo, co powiedzą pracodawcy na sytuację, że ich pracownik będzie przychodził w nadchodzącym tygodniu do pracy co drugi dzień. - To jest chaos - mówi nam mama uczennicy klasy I z Mielca. Za takie zawirowania nie są odpowiedzialne szkoły. Dyrektorzy placówek muszą stosować się do aktualnych rozporządzeń ministerialnych.
Nauka hybrydowa klas I-III w 11 województwach
Od poniedziałku, 26 kwietnia lekcje w systemie hybrydowym w klasach I-III w szkołach podstawowych będą mieli uczniowie w 11 województwach: zachodniopomorskim, pomorskim, warmińsko-mazurskim, lubuskim, kujawsko-pomorskim, mazowieckim, podlaskim, świętokrzyskim, lubelskim, podkarpackim, małopolskim.
Uczniowie z pozostałych klas mają zajęcia na dotychczasowych zasadach, nic się u nich nie zmienia.
Nauka zdalna klas I-III w 5 województwach
Od poniedziałku, 26 kwietnia uczniowie klas I-III, ale też z pozostałych klas z województw: śląskiego, dolnośląskiego, wielkopolskiego, łódzkiego i opolskiego, będą uczyć się zdalnie.
Zostaje utrzymany również obowiązek zorganizowania przez dyrektora szkoły opieki świetlicowej dla dzieci, których rodzice są do tego uprawnieni. Wsparcie powinny uzyskać rodziny, w których przynajmniej jeden z rodziców jest zatrudniony w podmiocie leczniczym lub świadczy usługi na rzecz przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się pandemii.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.