Reklama

Uwaga! Fałszywy pracownik PGE [interwencja]

Opublikowano:
Autor:

Uwaga! Fałszywy pracownik PGE [interwencja] - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Mężczyzna sugerujący, że jest pracownikiem Polskiej Grupy Energetycznej, pukał w zeszłym tygodniu do mieszkań w bloku przy ulicy Biernackiego w Mielcu. Mówił, że zmienił się sposób rozliczania faktur za prąd. Zdobyte od lokatorów informacje najprawdopodobniej chciał wykorzystać do podpisania umowy z innym dostawcą energii elektrycznej.

- Powiedział, że od tej chwili nie będzie już rachunków prognozowanych co pół roku, jak do tej pory, a będą wystawiane co miesiąc lub co dwa - opowiada jedna z mieszkanek bloku. - Chciał koniecznie wytłumaczyć, na czym będzie polegała zmiana, więc wpuściłam go do domu. Następnie poprosił mnie o rachunek za prąd z dwóch ostatnich miesięcy. Po jego otrzymaniu zaczął wyjaśniać, jak ta zmiana będzie wyglądała. To mnie zniechęciło, bo nie widziałam sensu, żeby ktoś tłumaczył mi tak oczywiste rzeczy.

Ta sama firma, inne biuro?

Mielczanka zauważyła dodatkowo, że na dokumentach w jego teczce widnieje nazwa innej firmy niż PGE. Gdy go o to zapytała,  wyjaśnił jej, że wszystko będzie jak do tej pory, czyli że nadal dostawcą prądu będzie PGE, jedynie od tej chwili inne biuro będzie wystawiać rachunki. Następnie mężczyzna poprosił kobietę o podanie numeru PESEL. Gdy ta, obawiając się oszustwa, odmówiła, spłoszony pożegnał się i wyszedł z jej mieszkania. Po jego wyjściu mielczanka zorientowała się, że najprawdopodobniej podstępem chciał namówić ją do podpisania umowy z innym dostawcą prądu. Chcąc ostrzec innych, postanowiła nas o tym poinformować. Jak się dowiedzieliśmy, mężczyzna pukał do kilkunastu innych mieszkań, a gdy udało mu się do nich wejść, również prosił ich właścicieli o pokazanie ostatniej faktury za prąd oraz próbował uzyskać informację o ich danych osobowych.

Nie chodzimy po domach

 - Spółka nie prowadzi żadnej akcji związanej z zawieraniem umów, która wymagałaby wizyt naszych pracowników w domach klientów. Wszelkiego rodzaju formalności dokonywane są jedyne w punktach obsługi klienta. Podczas wizyt rzekomych sprzedawców prosimy o zachowanie ostrożności i niepodpisywanie żadnych dokumentów bez ich sprawdzenia - poinformował nas Łukasz Boczar z Wydziału Organizacyjno - Prawnego spółki PGE.

Pamiętajmy, jeśli przed drzwiami stanie osoba podająca się za pracownika firmy energetycznej, prośmy o okazanie identyfikatora lub legitymacji służbowej, na której znajduje numer, zdjęcie pracownika oraz logo PGE.

W razie wątpliwości, każdy może sprawdzić, czy dana osoba jest faktycznie pracownikiem PGE. Można to zrobić, dzwoniąc do właściwego Rejonu Energetycznego i podając dane osobowe oraz numer legitymacji. Również inkasenci nie przedstawiają żadnych ofert sprzedaży energii ani umów do podpisania.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE