Głównym tematem spotkania jest nałożony na jednostki samorządu terytorialnego obowiązkowy cel 10% zmniejszenia całkowitego zużycia energii elektrycznej w zajmowanych budynkach lub częściach budynków przez wykorzystywane urządzenia techniczne, instalacje i pojazdy w okresie od dnia 1 grudnia 2022 r. do 31 grudnia 2023 r.
W myśl ustawy kierownicy jednostek sektora finansów od 1 grudnia 2022 r. do 31 grudnia 2022 r. mają zredukować zużycie energii elektrycznej w zajmowanych budynkach, przez urządzenia techniczne itp. o 10 proc. w stosunku do średniej z lat 2018-2019. W 2023 r. cel 10% ma być osiągnięty w stosunku do zużycia z 2022 r. Kto tego obowiązku nie wykona, ma podlegać karze do 20 tys. PLN.
- Wdrażane rozwiązania muszą zakładać specyfikę funkcjonowania poszczególnych jednostek oraz realia, w jakich działają – powiedział Zbigniew Działowski, Członek Zarządu Powiatu, koordynujący prace zespołu. – Nie da się w skali 1:1 przenieść konkretnych rozwiązań z jednej jednostki, do drugiej. Muszę jednak przyznać, że pomysłowość w dążeniu do celu (10%) czasami mnie zaskakuje, in plus oczywiście – stwierdził Z. Działowski.
Podczas spotkana kierownicy jednostek organizacyjnych przedstawili informacje na temat uzyskanych do tej pory oszczędności energii w budynkach stanowiących własność Powiatu Mieleckiego – stan na 30.11.2022. Informacje te stanowiły przedmiot ożywionej dyskusji na temat możliwości związanych z ograniczeniem zużycia energii.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.