Dzięki współpracy z partnerską instytucją w Ostravie oraz wsparciu Unii Europejskiej w ramach Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS), projekt umożliwił młodzieży zdobycie cennego doświadczenia zawodowego. Program realizowany był na zasadach ERASMUS+.
Praktyki były skierowane do uczniów technikum usług fryzjerskich oraz technikum hotelarstwa, którzy mieli okazję pracować w lokalnych zakładach fryzjerskich oraz hotelach na terenie Ostravy. Taki rodzaj doświadczenia pozwolił młodym ludziom rozwijać nie tylko umiejętności praktyczne, ale również poznawać specyfikę pracy w międzynarodowym otoczeniu. Oficjalnym językiem projektu był angielski, co dodatkowo umożliwiło uczestnikom szlifowanie swoich umiejętności językowych.
Projekt zapewnił uczestnikom pełne wsparcie organizacyjne: transport, zakwaterowanie, wyżywienie, ubezpieczenie oraz kieszonkowe. Oznaczało to, że wyjazd był dla uczniów całkowicie bezpłatny, a ich głównym zadaniem było skupić się na rozwijaniu kompetencji zawodowych i osobistych. Staże obejmowały nie tylko pracę zawodową, ale także elementy kulturowe – zorganizowane wycieczki i programy pozwalające odkryć kulturę oraz atrakcje turystyczne regionu, co stanowiło uzupełnienie pobytu i zapewniło uczniom wszechstronny rozwój.
Po powrocie z Czech uczestnicy zgodnie podkreślali, że wyjazd był dla nich niezwykle cennym doświadczeniem. Oceniali praktyki bardzo wysoko, zwracając uwagę na możliwość rozwijania umiejętności, poznawania nowych miejsc i współpracy w międzynarodowym zespole. Zadowolenie z efektów praktyk było obustronne – czescy partnerzy również wysoko ocenili zaangażowanie i postawę młodzieży z Mielca, wystawiając im bardzo pozytywne opinie za pracę i umiejętności.
Projekt FERS, realizowany przez Zespół Szkół w Mielcu, przewiduje dwa etapy miesięcznych staży zawodowych dla łącznie 30 uczniów – pierwsza grupa odbyła praktyki w lutym i marcu 2024, a druga w październiku. Za koordynację projektu odpowiada nauczyciel Paweł Rzeźnik, który podkreśla, jak ważne jest, by młodzi ludzie mogli rozwijać swoje umiejętności zawodowe poza granicami kraju.
Dyrekcja szkoły podkreśla, że współpraca międzynarodowa to niezwykle ważny aspekt kształcenia zawodowego. Udział w projektach takich jak FERS/ERASMUS+ to nie tylko szansa na zdobycie doświadczenia zawodowego, ale również doskonała okazja do rozwoju osobistego, nawiązywania nowych znajomości i poznawania różnych kultur.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.