reklama
reklama

Trzy duże modernizacje kolejowe na południu Polski. Padew zyska szybkie połączenie z Sandomierzem

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: DD

Trzy duże modernizacje kolejowe na południu Polski. Padew zyska szybkie połączenie z Sandomierzem - Zdjęcie główne

To duży krok dla kolei w południowej Polsce. | foto DD

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościPolskie Linie Kolejowe podpisały trzy umowy o łącznej wartości prawie 3 mld zł netto na modernizację ważnych tras kolejowych w Podkarpaciu i Małopolsce. To inwestycje, które skrócą czas podróży, poprawią komfort pasażerów i włączą kolejne miejscowości do nowoczesnej sieci transportowej.
reklama

Szybkie połączenie Sandomierz – Padew

Największą zmianę dla północnej części Podkarpacia przyniesie modernizacja połączenia Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew. W ramach zadania o wartości 900 mln zł, realizowanego przez firmę Swietelsky Rail Polska, zmodernizowanych zostanie 66 km torów na trzech liniach (nr 25, 74 i 78). Wszystkie będą dostosowane do prędkości 120 km/h.

Najważniejsze efekty:

  • Bezpośrednie połączenie Sandomierz – Padew w 35 minut – obecnie brak takiej relacji.
  • Skrócenie czasu przejazdu Sandomierz – Grębów z 13 do 8 minut.
  • Skrócenie przejazdu Tarnobrzeg – Stalowa Wola o 3 minuty (ok. 20 minut).
Przebudowane i unowocześnione zostaną stacje i przystanki: Tarnobrzeg, Tarnobrzeg Sobów, Tarnobrzeg Ocice, Tarnobrzeg Olszynka Grębów, Chmielów, Wielowieś, Dąbrowica Małopolska, Turbia, Kępie Zaleszańskie, Zbydniów, Skopanie, Padew Narodowa. Dzięki temu poprawi się dostępność kolei dla mieszkańców regionu. Prace zakończą się w II kwartale 2028 r. i są finansowane z programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej.

reklama

Dwie kolejne inwestycje

  • Podkarpacie – modernizacja linii 108 Jasło – Nowy Zagórz (ponad 1 mld zł, zakończenie w 2029 r.) pozwoli skrócić podróż o 25 minut, zwiększyć prędkość pociągów pasażerskich do 120 km/h i wybudować 5 nowych przystanków.

  • Małopolska – odcinek Rabka Zaryte – Mszana Dolna – Kasina Wielka (567 mln zł, zakończenie w 2027 r.) w ramach projektu „Podłęże–Piekiełko” zostanie dostosowany do prędkości 120 km/h, co znacznie skróci czas podróży w kierunku Zakopanego i Nowego Sącza.  Po zakończeniu prac najszybsze pociągi dojadą z Krakowa do Nowego Sącza w ok. 60 minut, do Limanowej w ok. 40 minut, a do Zakopanego w 90 minut. To czasy nieosiągalne obecnie dla innych środków transportu.

  • – Udowadniamy dzisiaj, że kolej w Polsce jest kołem zamachowym rozwoju gospodarczego i społecznego. Kolejne miliardy złotych przeznaczamy na dostęp do sprawnej i szybkiej komunikacji dla tysięcy mieszkańców miejscowości w Małopolsce i na Podkarpaciu – mówi Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury.

    reklama

    – Spójny system kolejowy to inwestycje zarówno w stolicach regionów, jak i w mniejszych ośrodkach, do których chcemy szybko, wygodnie i ekologicznie dowozić podróżnych. Dzięki podpisanym dziś umowom kolejne społeczności lokalne zostaną włączone do sieci transportowej – mówi Marcin Mochocki, członek zarządu PLK SA.

     

     

    reklama
    reklama
    Udostępnij na:
    Facebook
    wróć na stronę główną

    ZALOGUJ SIĘ

    Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

    e-mail
    hasło

    Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

    reklama
    Komentarze (0)
    Wczytywanie komentarzy
    reklama
    reklama
    logo