Szybkie połączenie Sandomierz – Padew
Największą zmianę dla północnej części Podkarpacia przyniesie modernizacja połączenia Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew. W ramach zadania o wartości 900 mln zł, realizowanego przez firmę Swietelsky Rail Polska, zmodernizowanych zostanie 66 km torów na trzech liniach (nr 25, 74 i 78). Wszystkie będą dostosowane do prędkości 120 km/h.Najważniejsze efekty:
- Bezpośrednie połączenie Sandomierz – Padew w 35 minut – obecnie brak takiej relacji.
- Skrócenie czasu przejazdu Sandomierz – Grębów z 13 do 8 minut.
- Skrócenie przejazdu Tarnobrzeg – Stalowa Wola o 3 minuty (ok. 20 minut).
Dwie kolejne inwestycje
- Podkarpacie – modernizacja linii 108 Jasło – Nowy Zagórz (ponad 1 mld zł, zakończenie w 2029 r.) pozwoli skrócić podróż o 25 minut, zwiększyć prędkość pociągów pasażerskich do 120 km/h i wybudować 5 nowych przystanków.
– Udowadniamy dzisiaj, że kolej w Polsce jest kołem zamachowym rozwoju gospodarczego i społecznego. Kolejne miliardy złotych przeznaczamy na dostęp do sprawnej i szybkiej komunikacji dla tysięcy mieszkańców miejscowości w Małopolsce i na Podkarpaciu – mówi Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury.
– Spójny system kolejowy to inwestycje zarówno w stolicach regionów, jak i w mniejszych ośrodkach, do których chcemy szybko, wygodnie i ekologicznie dowozić podróżnych. Dzięki podpisanym dziś umowom kolejne społeczności lokalne zostaną włączone do sieci transportowej – mówi Marcin Mochocki, członek zarządu PLK SA.
Komentarze (0)