reklama
reklama

Tłumy chorych pacjentów w poczekalni. Chaos w mieleckiej przychodni

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Archiwum

Tłumy chorych pacjentów w poczekalni. Chaos w mieleckiej przychodni - Zdjęcie główne

Mieszkańcy skarżą się na tłumy ludzi w poczekalni przychodni. | foto Archiwum

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościPan Krzysztof źle się czuł od kilku dni, postanowił wybrać się do przychodni. - W dzisiejszych czasach, miałem nadzieję, że zapiszę się na konkretną datę i godzinę, jednak od pań w rejestracji usłyszałem coś innego – opowiada mielczanin.
reklama

Podobnych telefonów dostaliśmy dużo w ostatnim  czasie. - Proszę przyjść w czwartek i czekać. Poradnia pracuje od 10-13 – usłyszała nasza czytelniczka. Mimo, że do poczekalni nie wejdzie osoba niezarejestrowana, to siedzi tam tłum ludzi – poinformował nas kolejny pacjent przychodni nr 4 w Mielcu. - W czasie pandemii, gdzie panuje koronawirus, nie powinno być takich sytuacji. Kolejną sprawą są maseczki, każdy ma obowiązek ją nosić, a tutaj? Jeden ma ją na brodzie, drugi nie ma wcale. Tak nie powinno być – dopowiedział pan Krzysztof. Przez cały tydzień otrzymywaliśmy podobne zgłoszenia: tłumy ludzi w przychodni, trzeba czekać 3 godziny w kolejce, nie ma ustalonych konkretnych godzin, lekarz nie wyczytuje kto ma teraz wejść itd.  

reklama

Zwróciliśmy się ze sprawą do Anety Dyki-Urbańskiej - rzecznika prasowego mieleckiego szpitala - Osoby odpowiedzialne za rejestrację w poradniach wyznaczają w systemie każdemu pacjentowi konkretną godzinę przyjęcia. Poza różnego typu przypadkami losowymi, które powodują, iż część pacjentów np. się spóźnia lub przez pomyłkę przychodzi nie w ten dzień, są także inne powody tego, że na korytarzu gromadzi się więcej osób. Zazwyczaj chorzy, szczególnie osoby starsze, przychodzą dużo wcześniej niż na wyznaczoną godzinę. Niecierpliwią się przy tym, więc ze względu na ich stan niekiedy lekarz decyduje się ich przyjąć. To jednak wprowadza zamieszanie. Ponadto chorym często towarzyszą bliscy lub opiekunowie. Kiedy np. do trzech poradni jednocześnie przyjdzie dużo wcześniej kilku pacjentów i to z osobami towarzyszącymi, niestety grupują się oni na jednym korytarzu - poinformowała rzecznik prasowy szpitala.

reklama

Jeśli sytuacja będzie się powtarzać, pacjent może interweniować u kierownika poradni albo w NFZ, pod adresem punkt_mielec@nfz-rzeszow.pl.

Przypomnijmy, że wyremontowany obiekt działa od 1 sierpnia 2020 r. Wartość zrealizowanych  prac wyniosła przeszło 4,5 miliona złotych. Na parterze budynku znajdują się szpitalne poradnie specjalistyczne: urazowo-ortopedyczna, urologiczna, neurochirurgiczna, neurologiczna, nefrologiczna, okulistyczna oraz poradnia chirurgii naczyniowej.

- To bardzo ważne, by pacjenci mogli oczekiwać na wizytę u lekarza w komfortowych warunkach – powiedział starosta mielecki Stanisław Lonczak na oficjalnym otwarciu wyremontowanej przychodni, wymieniając nowe udogodnienia dla pacjentów m.in. klimatyzację i windę. Jednak mimo takich warunków może warto się przyjrzeć pracy rejestracji? Jak poinformowała nas rzecznik szpitala -  Osobom rejestrującym zostanie zwrócona uwaga, aby bardziej koncertować się na przyjętym grafiku, ściślej się go trzymać, a ponadto dokładniej informować pacjentów o wyznaczonej godzinie wizyty, zalecając stawianie się na nią względnie punktualnie - dodała.

reklama

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama