reklama

TARCZA ANTYKRYZYSOWA: Nie zatrudniasz pracowników - wsparcie jest dla ciebie!

Opublikowano:
Autor:

TARCZA ANTYKRYZYSOWA: Nie zatrudniasz pracowników - wsparcie jest dla ciebie! - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościPowiatowy Urząd Pracy w Mielcu od 16 kwietnia ogłosił nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników.

Wnioski przyjmowane są od 16.04.2020 roku do 14 dni od dnia ogłoszenia.  
Wszystkie wnioski złożone dn. 16.04.2020 bez względu na godzinę wpływu uznaje się za złożone w  terminie naboru.

Zasady udzielania:

Dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej może otrzymać przedsiębiorca będący osobą fizyczną niezatrudniający pracowników, który wykaże spadek obrotów gospodarczych, rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim.


Wybrane miesiące powinny przypadać w okresie przypadającym po dniu 1 stycznia 2020 roku i kończyć się najpóźniej w dniu poprzedzającym złożenie wniosku


Dofinansowanie obliczone zostanie według następujących przedziałów spadku obrotów:
o co najmniej 30% – dofinansowanie może być przyznane w wysokości 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie,
o co najmniej 50% – dofinansowanie może być przyznane w wysokości 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie,
o co najmniej 80% – dofinansowanie może być przyznane w wysokości 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie.


UWAGA: Przedsiębiorca musi mieć aktywną działalność gospodarczą. Dodatkowo okres który został uwzględniony do obliczania spadku obrotów (zarówno w  2020 jak i 2019r.), musi być w czasie, gdy działalność była aktywna.


Aby uzyskać dofinansowanie należy złożyć wniosek do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na miejsce prowadzenia działalności gospodarczej, w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia naboru przez dyrektora powiatowego urzędu pracy.


Dofinansowanie będzie mogło być przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące i będzie wypłacane w okresach miesięcznych.
Przedsiębiorca jest zobowiązany do prowadzenia działalności gospodarczej przez okres dofinansowania oraz po zakończeniu dofinansowania przez okres równy temu okresowi.


Szczegółowe zasady dotyczące ubiegania się o ww. wsparcie oraz druk wniosku i umowy  dostępne są na stronie internetowej tut. PUP:
https://mielec.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/dofinansowanie


Wnioski można składać:


Drogą elektroniczną:
wnioski powinny być wnoszone w postaci elektronicznej poprzez platformę Praca.gov.pl link
https://www.praca.gov.pl/eurzad/index.eup#/inneSprawy/wyborUrzedu?dest=TARCZA
 
Należy pobrać „Umowę o wypłatę dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 wraz Klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych, Wnioskiem i Formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19"


wybrać z listy jako adresata wniosku „Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu" i przejść do edycji wniosku;
dalej postępować zgodnie z instrukcjami znajdującymi się na stronie.


Złożenie wniosku w formie elektronicznej, pod warunkiem posiadania kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym, nie wymaga wizyty osobistej w urzędzie - dlatego rekomendujemy, aby cały proces ubiegania się o dofinansowanie odbywał się zdalnie.

W formie papierowej :
wydrukować 3 egzemplarze „Umowy o wypłatę dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 wraz Klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych, Wnioskiem i Formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19"– podpisać Umowę, wypełnić i podpisać Wniosek o udzielenie dofinansowania, wypełnić i podpisać Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc (…);


Obowiązują jedynie załączniki znajdujące się:


https://mielec.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/dofinansowanie

Przygotowane dokumenty można wysłać w sposób tradycyjny na adres:
Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu 
ul. Chopina 16a
39-300 Mielec


lub złożyć do przygotowanej w tym celu skrzynki ustawionej na parterze budynku urzędu (dokumenty pozostawiane są bez możliwości potwierdzenia ich złożenia).


Prosimy o podanie poprawnego adresu email, który ułatwi kontakt elektroniczny.
Podpisane Umowy o przyznaniu pożyczki będą przesyłane do wnioskodawców drogą elektroniczną (w formie skanu). Oryginalny dokument zostanie przekazany w terminie późniejszym.


Wnioski złożone w wersji papierowej będą rozpatrywane po 4 dniach od dnia złożenia w skrzynce.

Wnioski można składać  drogą elektroniczną i w formie papierowej 
 
Kontakt :
Katarzyna Wasilonek, telefon: (17) 788 00 73
Anna Przebięda, telefon: (17) 788 00 76
Sylwia Harsze, telefon: 512 89 3928
Ewa Ortyl, telefon: (17) 788 00 64
Ewelina Filanowska, telefon: (17) 788 00 71
Roman Wrona, telefon: (17) 788 00 66
email: pomoc@pup.mielec.pl

 

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE