Program ma na celu uproszczenie wielu procesów i reagowanie na potrzeby mieszkańców na bieżąco.
Prezydent Mielca, Radosław Swół, podkreśla, że celem jest szybka obsługa, wysoki poziom kultury oraz pełna otwartość urzędników na potrzeby mieszkańców.
– Chciałbym, aby wszelkie proste sprawy, takie jak w Urzędzie Stanu Cywilnego czy Biurze Obsługi Mieszkańców, mieszkańcy mogli załatwić w mniej niż 15 minut
– zaznacza Swół.
1. Dostępny urząd
Jednym z pierwszych kroków w ramach programu jest wydłużenie godzin pracy urzędu. Urząd Miejski w Mielcu będzie teraz dostępny również w trakcie długich weekendów, co pozwoli mieszkańcom załatwić sprawy urzędowe w dogodnym dla nich czasie. Na przykład, 2 maja Urząd był czynny, mimo że dzień ten w wielu instytucjach był wolny. Kolejny taki dzień to piątek, 20 czerwca, tuż po Bożym Ciele – Urząd będzie otwarty od 7:30 do 15:30.
2. Usprawnienie płatności
Urząd wprowadził terminale płatnicze w Urzędzie Stanu Cywilnego i Biurze Obsługi Mieszkańców, co ułatwia dokonywanie opłat skarbowych bez konieczności opuszczania budynku.
– To duże udogodnienie, nie tylko ze względu na wygodę płacenia, ale chodzi przede wszystkim o to, aby nie musieć opuszczać pomieszczenia w celu dokonania opłaty skarbowej. Wszystko mamy załatwić na miejscu, podczas jednego wejścia. Od „A” do „Z”
– podkreśla Radosław Swół.
3. Więcej miejsc parkingowych
W odpowiedzi na problemy z parkowaniem, Urząd Miejski zrealizował remont parkingu przy ul. Żeromskiego 23, dzięki czemu powstały nowe miejsca postojowe. W przyszłości planowane są kolejne zmiany, które mają zwiększyć dostępność parkingów, choć pełna przebudowa wymaga wcześniejszego zrealizowania innych inwestycji.
- W tym przedmiocie mamy też długoterminowy plan działania, niestety wcześniej musimy zrealizować inne zamierzenie inwestycyjne, bez którego nie możemy przystąpić do całkowitej przebudowy. Trzeba też dziś zauważyć, że okolica dzisiejszego Urzędu Miejskiego służy nie tylko interesantom Urzędu Miejskiego, ale również Pogotowia, Policji, Szpitala, a nawet Starostwa Powiatowego. To dodatkowo potęguje problem
– zaznacza prezydent.
4. Elektroniczny system badania satysfakcji
Ważnym elementem programu jest wdrożenie systemu, który pozwoli mieszkańcom ocenić jakość obsługi w Urzędzie. Każdy mieszkaniec, który załatwi sprawy urzędowe, będzie mógł ocenić jakość, terminowość i ogólny poziom satysfakcji. Dzięki temu Urząd Miejski będzie mógł lepiej odpowiadać na potrzeby swoich mieszkańców.
-Ten system to kluczowy element doskonalenia naszej pracy i kluczowy element programu „Jesteśmy dla Was” – podkreśla rolę mieszkańców w funkcjonowaniu Urzędu, stawia ich sprawy na pierwszym miejscu i podnosi znaczenie dobrej, sprawnej i wysoko jakościowej obsługi obywateli naszego miasta
– mówi Radosław Swół, Prezydent Miasta Mielca.
Program „Jesteśmy dla Was” to kolejny krok w kierunku poprawy jakości życia mieszkańców Mielca. Jeśli systemy te sprawdzą się w Urzędzie, zostaną wdrożone także w innych jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Mielec.
Komentarze (0)