Na stacji Mielec budowane jest przejście podziemne, które zastąpi dotychczasową kładką nad torami. Obiekt zapewni dojście do nowego peronu wyspowego. Przejście będzie wyposażone w trzy windy. Zapewniony będzie dogodny dostęp do pociągów dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Ponadto zaplanowano w okolicy stacji drugie przejście pod torami tzw. ślimaka.
Kilka dni temu wznoszony od kilku miesięcy jeden z obiektów, w którym mają funkcjonować windy, został zalany betonem. Przygotowuje się wyjście z drugiej strony torów.
3 września przywrócony został ruch pociągów towarowych na wyremontowanym już odcinku Mielec-Kochanówka. Rozpoczęły się również prace na 7 km odcinku Kochanówka-Dębica.
Pierwotnie zakładano, że pociągi osobowe pojawią się na dworcu kolejowym w Mielcu w grudniu tego roku. Dziś już wiemy, że termin ten jest nierealny.
Jak przekazał nam Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Krakowie, które są wykonawcą całej inwestycji, pierwotny termin uruchomienia pociągów pasażerskich ze względu na nowe zadania realizowane na prośbę lokalnych samorządów (m.in. dodatkowe przejście podziemne w Mielcu) został zmodyfikowany. Obecnie zakłada się uruchomienie regularnych połączeń na trasie Mielec-Dębica na wiosnę przyszłego roku.