Reklama

Reklama

Stacja Mielec w remoncie. Wiemy kiedy pojawią się na niej pierwsze pociągi osobowe [FOTO]

Opublikowano: ndz, 4 paź 2020 08:32
Autor:

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Modernizacja odcinka linii kolejowej Mielec -Dębica wchodzi w ostatnią fazę. Trwają zaawansowane prace na dworcu w Mielcu. Wiemy kiedy pojawią na nim pierwsze pociągi osobowe.

Na stacji Mielec budowane jest przejście podziemne, które zastąpi  dotychczasową kładką nad torami. Obiekt zapewni dojście do nowego peronu wyspowego. Przejście będzie wyposażone w trzy windy. Zapewniony będzie dogodny dostęp do  pociągów dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Ponadto zaplanowano w okolicy stacji drugie przejście pod torami tzw. ślimaka.

CZYTAJ TAKŻE:Rozszerza się ognisko koronawirusa w firmie Andrex

Kilka dni temu wznoszony od kilku miesięcy jeden z obiektów, w którym mają funkcjonować windy, został zalany betonem. Przygotowuje się wyjście z drugiej strony torów.

3 września przywrócony został ruch pociągów towarowych na wyremontowanym już odcinku Mielec-Kochanówka. Rozpoczęły się również prace na 7 km odcinku Kochanówka-Dębica.

Pierwotnie zakładano, że pociągi osobowe pojawią się na dworcu kolejowym w Mielcu w grudniu tego roku. Dziś już wiemy, że termin ten jest nierealny.
Jak przekazał nam Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Krakowie, które są wykonawcą całej  inwestycji, pierwotny termin uruchomienia pociągów pasażerskich ze względu na nowe zadania realizowane na prośbę lokalnych samorządów (m.in. dodatkowe przejście podziemne w Mielcu) został zmodyfikowany. Obecnie zakłada się uruchomienie regularnych połączeń na trasie Mielec-Dębica na wiosnę przyszłego roku.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (3)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • rok temu | ocena +3 / -0

    Obserwator

    Czyli tak naprawdę nie jest znany dokładny termin uruchomienia połączeń kolejowych. Ciekawa jest przede wszystkim oferta przewozowa. 300 milionów, perony, tunele, windy... i 3 pary szynobusów?!!! To by oznaczało skrajną niegospodarność!

  • rok temu | ocena +5 / -0

    Amigor123 Dd

    Szkoda, że zaplanowano na razie tylko 3 pary pociągów relacji Mielec-Dębica, a zapowiadano szumnie 6 par do Dębicy w tym 4 w dłuższej relacji do Tarnobrzega.Trzy pociągi dziennie,to w sumie nie bardzo wiadomo dla kogo.W Dębicy jest dość dobre skomunikowanie w kierunku na Rzeszów oraz Kraków/Wrocław, a w Tarnobrzegu względnie dobre skomunikowanie w kierunku na Lublin i Warszawę.Aby to miało sens i pasażerów wg mnie potrzeba ok 6 par wahadłowych pociągów Dębica-Mielec-Tarnobrzeg, optymalnie pociągi Stalowa Wola-Tarnów przez Dębicę, Mielec, Tarnobrzeg .Podobno lobby rzeszowskie nigdy nie dopuści aby na tej lini była dobra ofera, bo przewozy są scentralizowane w województwie i linie które nie biegną do stolicy województwa nie mają szansy bytu.Pewno dlatego zaplanowano tak mało pociągów aby można powiedzieć potem, że trzeba zlikwidować , bo zbyt mała frekwencja, ale jak ma być duża skoro nie ma dogodnych pociągów?Zresztą na Podkarpaciu to standard ok 4 pary poza Rzeszowem, a pomyśleć, że w Wielkopolsce czy na Dolnym Śląsku standard to ok 10 par, tam jakoś są pasażerowie i się opłaca.. Ale i tak dobrze że zrobiono remont ,a nie zaorano torów, brawa dla tych którzy za tą inwestycją lobbowali!!!

  • rok temu | ocena +7 / -0

    Goździk93

    Ważne żeby tylko remont doszedł do końca a nie zatrzymał się w połowie jak to miało miejsce 1997 roku, gdy rozpoczęty remont odcinka Mielec-Padew został zatrzymany decyzją dyrekcji generalnej PKP z 29 lipca 1998 roku (przypomnę, że wtedy już miał być robiony także obecnie remontowany odcinek Mielec- Dębica.