Reklama

Reklama

Spółka PKP PLK S.A. włączy się w budowę wiaduktu w Mielcu! Szczegóły w poniedziałek

Opublikowano: ndz, 6 paź 2019 11:51
Autor:

Spółka PKP PLK S.A. włączy się w budowę wiaduktu w Mielcu! Szczegóły w poniedziałek  - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości W najbliższy poniedziałek odbędzie się podpisanie listu intencyjnego ws. współpracy PKP PLK przy budowie wiaduktu nad linią kolejową i nad ul. Sienkiewicza w Mielcu.

Rozmowy i zabiegi europosła Tomasza Poręby oraz marszałka Władysława Ortyla przyniosły pozytywny efekt. Podpisy pod listem intencyjnym złożą prezes zarządu PKP PLK Ireneusz Merchel, marszałek Władysław Ortyl, starosta Stanisław Lonczak oraz prezydent Mielca Jacek Wiśniewski. Obecny będzie także europoseł Tomasz Poręba. 

W czerwcu 2019 roku Marszałek województwa Władysław Ortyl, starosta powiatu mieleckiego Stanisław Lonczak oraz prezydent Mielca Jacek Wiśniewski podpisali porozumienie w sprawie współpracy przy realizacji  inwestycji drogowej dotyczącej budowy nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 984 – od ronda trzywylotowego do połączenia z ul. Kosmonautów wraz z wiaduktem drogowym nad ul. Sienkiewicza i linią kolejową nr 25 w Mielcu.

Treść porozumienia z czerwca: 

  1. Województwo przekaże Powiatowi Mieleckiemu posiadaną dokumentację projektową zawierającą projekt budowlany i wykonawczy wraz z kosztorysem inwestorskim i decyzją środowiskową, które wykonała firma Budimex S.A.. To  pozwoli starać się o pozwolenie na realizację inwestycji. Dokumentacja ma być przekazana do 31 lipca 2019 r.
  2. Powiat, który przejmie dokumentację, ma zlecić jej aktualizację.
  3.  Miasto zobowiązało się w podpisanym porozumieniu, że pokryje w połowie koszty realizacji inwestycji oraz zadeklarowało pokrycie 50% kosztów wykupu przez powiat gruntów niezbędnych do realizacji zadania.
  4. Powiat podtrzymał deklarację realizacji inwestycji po uzyskaniu na ten cel dofinansowania zewnętrznego, m.in. z rezerwy subwencji ogólnej Budżetu Państwa;  Funduszu Dróg Samorządowych i innych. 
  5. Województwo i Miasto deklaruje wspieranie Powiatu w staraniach o uzyskanie środków zewnętrznych.

- Teraz do inwestycji włączy się spółka PKP PLK! 

Przypominamy (Modernizacja linii kolejowej L-25)

Projekt modernizacji linii kolejowej. Ostatni pociąg pasażerski przejechał trasą z Mielca do Dębicy w 2009 roku. Ze względu na zły stan infrastruktury ruch na trasie Mielec –Dębica został wstrzymany. Mielczanie, którzy chcieli dojechać koleją bezpośrednio do dużych ośrodków, takich jak: Katowice, Wrocław czy Poznań, musieli na własną rękę dojeżdżać do Dębicy, a stamtąd dalej koleją. Od momentu zawieszenia ruchu pasażerskiego rozpoczęły się wieloletnie starania o remont trasy. Zabiegali o to przede wszystkim ówczesny senator, obecnie marszałek Władysław Ortyl i europoseł Tomasz Poręba. Rozpoczęte właśnie prace modernizacyjne mają zostać zakończone do końca grudnia 2020 roku.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (1)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • 2 lata temu | ocena +0 / -0

    Goździk27121993

    Przyznaję, że sam nie byłem za tym PKP finansowało budowę wiaduktu, bo nie chciałem by dociążać budżet kolei, ale jeżeli pieniądze znalazły się na to w PLK to należy się cieszyć, że się w końcu będzie stabilność jak chodzi o fundusze na inwestycje.