Przetarg na modernizację linii kolejowej L-25 został ogłoszony przez spółkę jeszcze we wrześniu 2017 roku. Prace budowlane obejmą 32 km linii, która obecnie jest wykorzystywana przez pociągi towarowe. Projekt "Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew – Mielec – Dębica", o przybliżonej wartości 162 mln zł, będzie finansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.
Oferty złożyło 11 firm. Żadna z nich nie znalazła się w budżecie zaproponowanym przez inwestora (198 milionów złotych). Najbliżej była Skanska, która wyceniła swoje prace na 228,4 mln złotych.
Oprócz firmy Skanska, prace zrealizować chce 10 innych firm, wśród których jest m. in. także Budimex. PKP PLK musi teraz przemyśleć, czy zwiększyć budżet tej inwestycji, czy ewentualnie unieważnić cały przetarg.
Spółka przygotowuje się także do przebudowy 66-kilometrowej trasy Stalowa Wola – Tarnobrzeg/ Sandomierz – Ocice/ Padew Narodowa. Inwestycja ma objąć trzy linie kolejowe, w tym linię nr 25 na odcinku Sandomierz – Padew Narodowa.