Wykonana na zlecenie Urzędu Miejskiego w Mielcu analiza funkcjonowania komunikacji publicznej w naszym mieście wskazuje na potrzebę wprowadzenia zasadniczych zmian w mieleckim MKS-ie. Mają one spowodować poprawę jakości świadczonych usługi przyczynić się do poprawy efektywności funkcjonowania tej spółki.
Audyt mieleckiej sieci komunikacyjnej, oparty na kompleksowych badaniach marketingowych przeprowadzonych w kwietniu 2016 r., wykonała wyłoniona w drodze przetargu nieograniczonego firma Marcin Gromadzki Public Transport Consulting.
Ewenement w skali kraju
Od lat funkcjonuje w Mielcu system komunikacji miejskiej składający się z wielu linii o dość ograniczonej liczbie kursów. Podczas wspomnianych badań marketingowych, sieć połączeń w naszym mieście tworzyło aż 37 dziennych linii, w tym 22 linie miejskie i 15 linii podmiejskich. Okazuje się, że taki model funkcjonowania publicznych przewozów niezbyt dobrze zdaje egzamin.
Badania wykazały, że w skali dnia powszedniego popyt na usługi komunikacji miejskiej w Mielcu ukształtował się poniżej progu, przy którym rozważa się całkowite zaprzestanie świadczenia usług przewozowych. Poniżej wskazanego poziomu granicznego uplasowało się aż 18 z 33 linii, a więc ponad połowa. Ten wynik to zdaniem badających ewenement w skali kraju. Zarejestrowana miesięczna liczba osób korzystających z przejazdów MKS -em – 176 115 pasażerów – stanowiła równowartość jedynie 2,12 przejazdów komunikacją miejską przeciętnego mieszkańca obsługiwanego obszaru w skali miesiąca.
Więcej w 46 numerze Korso