Reklama

Reklama

Ratowanie miejsc pracy. Podpowiadamy jak złożyć wniosek do WUP

Opublikowano: 21 grudnia 2020 05:55
Autor: | Zdjęcie: Fot. Archiwum

Ratowanie  miejsc pracy. Podpowiadamy jak złożyć  wniosek do WUP - Zdjęcie główne

Wnioski do WUP można już składać. | foto Fot. Archiwum

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Kolejne obostrzenia rządowe i kolejne tygodnie zamknięcia wielu branż coraz mocniej zagrażają ich dalszemu istnieniu, a co za tym idzie utrzymaniu miejsc pracy. Zapobiec temu ma m.in. tarcza 6.0 zwana też tarczą branżową, która niedawno weszła w życie. Poniżej dokładny instruktarz jak złożyć wniosek do WUP o ochronę miejsc pracy w ramach Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych.

Zacznijmy od tego, że wnioski można składać w terminie od 19 grudnia 2020 roku do 28 lutego 2021 roku.  

Kto może ubiegać się o wsparcie

Uprawieni do tego są przedsiębiorcy,  którzy na dzień 30 września 2020 r., według danych zawartych w rejestrze REGON,  prowadzili przeważającą działalność oznaczoną odpowiednimi kodami  Polskiej Klasyfikacji Działalności ( PKD). Lista ta zawiera 43 pozycje. Wymieńmy najbardziej popularne:

•    Sprzedaż detaliczna odzieży i obuwia w wyspecjalizowanych sklepach.
•    Sprzedaż detaliczna wyrobów tekstylnych, odzieży, obuwia, żywności, napojów, wyrobów tytoniowych  oraz pozostałych wyrobów na straganach i targowiskach.
•    Transport lądowy pasażerski.
•    Restauracje i inne palcówki gastronomiczne, w tym ruchome i catering.
•    Działalność związana z produkcją filmów, nagrań video i programów telewizyjnych.
•    Działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych.
•    Działalność fotograficzna.
•    Działalność pilotów wycieczek i przewodników turystycznych.
•    Wypożyczanie i dzierżawa sprzętu sportowego i rekreacyjnego.
•    Działalność związana z organizacja targów, wystaw i kongresów.
•    Pozaszkolne formy edukacji sportowej, artystycznej, z zakresu nauki jazdy
•    Działalność fizjoterapeutyczna i paramedyczna.
•    Działalność obiektów sportowych, kulturalnych, muzeów.
•    Pranie i czyszczenie wyrobów włókienniczych i futrzarskich.

Jakie warunki musi spełnić przedsiębiorca

Po pierwsze zanotował  spadek przychodów w jednym z trzech miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku o 40% w stosunku do przychodu z miesiąca poprzedzającego lub analogicznego miesiąca roku ubiegłego,

Po drugie nie zalega w regulowaniu zobowiązań podatkowych, składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Fundusz Pracy lub Fundusz Solidarnościowy do końca III  kwartału 2019 roku,

 Po trzecie nie prowadzone jest  względem niego  postępowania restrukturyzacyjnego lub likwidacyjnego.

Wysokość dofinansowania

2 000 zł do jednego etatu pracowniczego miesięcznie (umowa o pracę, umowa zlecenie lub inna umowa o świadczenie usług od której istnieje obowiązek odprowadzenia składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe) przez łączny okres 3 miesięcy kalendarzowych, przypadających od miesiąca złożenia wniosku.

Dofinansowanie przekazywane będzie w transzach miesięcznych.

Świadczenie nie przysługuje do wynagrodzenia pracownika, który został zatrudniony w okresie krótszym niż 3 miesiące przed złożeniem wniosku oraz pracownika, który w miesiącu poprzedzającym uzyskał wynagrodzenie wyższe niż 300% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia.

Jak złożyć wniosek do WUP w Rzeszowie

Wniosek o przyznanie świadczeń na ochronę miejsc składa się wyłącznie elektronicznie do dyrektora Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie.

Jak to zrobić? Podajemy krok po kroku.

1.Wejdź na stronę: www.praca.gov.pl

2. Wybierz panel: Tarcza antykryzysowa

3. Kliknij: Wniosek o przyznanie świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy (VIA-WOMPP) – 15gga

4. Przeczytaj informację, regulamin, pobierz pliki i wypełnij!

5. W polu adresat wniosku, podaj: Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie

Co przedsiębiorca ma dołączyć do wniosku

Przedsiębiorca ma dołączyć do wniosku:

1. Pełnomocnictwo - jeśli wniosek składa pełnomocnik.

2. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc publiczną związaną z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz jej skutków.

 

Poza tym przedsiębiorca ma mieć wykaz pracowników (wzór dostępny na stronie praca.gov.pl), który  należy zachować na potrzeby kontroli. Nie jest wymagane dołączenie wykazu do wniosku.

Kontakt w razie pytań lub wątpliwości

O kolejności rozpatrzenia wniosku decyduje kompletność i prawidłowość jego złożenia. Pracownik WUP skontaktuje się z przedsiębiorcą w przypadku konieczności uzupełnienia czy poprawy wniosku. Wszelkie pytania należy  kierować  mailowo na adres e-mail: [email protected]

Można też kontaktować się telefonicznie z pracownikami WUP Rzeszów od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-15.30 pod numerami telefonów 17 747 06 60, 17 747 06 59, 17 747 06 57.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.