reklama
reklama

Prawie 4 tys. seniorów cierpi na tę chorobę. “Wyciągnij babcię z dołka”

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Materiały prasowe

Prawie 4 tys. seniorów cierpi na tę chorobę. “Wyciągnij babcię z dołka” - Zdjęcie główne

Kampania społeczna studentek Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Warszawie zachęca, aby pamiętać o dziadkach nie tylko od święta. | foto Materiały prasowe

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościWyniki badań wykazują, że okresie całego życia około 3,85 proc. dorosłych cierpi na depresję - informuje Ministerstwo Zdrowia. Dane są niepokojące zwłaszcza w odniesieniu do seniorów. Okazuje się, że zapominamy, iż choroba nie zna wieku. Kampania społeczna studentek Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Warszawie zachęca, aby pamiętać o dziadkach nie tylko od święta.
reklama

"Wyciągnij babcię z dołka", tak brzmi hasło najnowszej kampanii społecznej realizowanej we współpracy z Fundacją z Wyboru i Projektem The Presja oraz MGOPS Piaseczno. Każdy może stać się jej częścią, wystarczy odwiedzić ukochaną babcię, dziadka, ciocię czy sąsiadkę. Zrobić wspólne zdjęcie i oznaczyć odpowiednim hasztagiem.

Samotność to jedna z przyczyn depresji. Pamiętaj o dziadkach nie tylko od święta

Jak wskazuje Światowa Organizacja Zdrowia (WHO), każdy z nas jest narażony na depresję. To ważna informacja w kontekście tego, że seniorzy bywają pomijani w tej kwestii. Z danych Ministerstwa Zdrowia wynika, że to właśnie osoby w wieku 65+ chorują znacznie częściej aniżeli osoby młode.

Dla porównania warto zaznaczyć, że w najmłodszej grupie wiekowej (18-29 lat) depresja dotyka 118,7 tys. osób, natomiast w grupie najstarszej (65+) rozpoznanie choroby dotyczy aż 392,1 tys. seniorów. To nie jedynie niepokojące dane, policyjne statystyki ukazują, że tylko w 2022 roku samobójstwo popełniło aż 1522 seniorów powyżej 60. roku życia. 

reklama

Samotność jest jedną z przyczyn depresji. Ponadto ludzie starsi często nie wiedzą, że chorują, myślą, że obniżony nastrój, negatywna samoocena, zaburzenia apetytu i snu, brak energii i radości z życia to naturalna kolej rzeczy związana z przemijaniem. Dlatego tak ważna jest obecność drugiego człowieka, bo choć nie zawsze, to w wielu przypadkach można zapobiec depresji. 

Dołącz do naszej kampanii. Wystarczy prosty gest

Kampania społeczna realizowana w ramach projektu studenckiego nabiera tempa. Zbliżający się Dzień Babci i Dziadka daje szansę na to, aby spojrzeć na swoich bliskich z innej perspektywy. 

Celem naszej akcji jest uświadomienie, że warto pamiętać o dziadkach nie tylko od święta. Czasem wystarczy prosty telefon, aby dać im wiele radości i poczucia, że nadal są ważni i potrzebni. 
Każdy może dołączyć do naszej akcji, nawet jeśli nie masz już babci ani dziadka, to z pewnością w twoim otoczeniu jest jakiś senior, którego lubisz, cenisz. Co możesz zrobić? Wystarczy kilka kroków:
    1. Zaobserwuj nasze konto na Instagramie o nazwie @wyciagnij.babcie.zdolka
    2. Odwiedź dziadków lub innego seniora. Nie masz czasu? Zadzwoń!
    3. Wypij wspólną herbatę, porozmawiaj z uwagą.
    4. Zrób wspólne zdjęcie i udostępnij w mediach społecznościowych.
    5. Oznacz nasze konto.
    6. Użyj hasztagów: #wyciągnijbabcięzdołka #dzwoniędobabci #dzwoniędodziadka #mamczasdladziadków

reklama

Niech nas będzie jak najwięcej! Każdy korzysta, nikt nie traci. Dołącz do nas już dziś. Więcej szczegółów znajdziesz na naszej stronie internetowej www.wyciagnijbabciezdolka.pl

Kampania społeczna pod patronatem KORSO.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama