W poniedziałek, 9 grudnia 2024 roku, na dworcu kolejowym w Mielcu odbyło się spotkanie dotyczące przywrócenia połączeń dalekobieżnych PKP Intercity do miasta oraz planów budowy nowego dworca.
W wydarzeniu wzięli udział m.in. Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Piotr Malepszak, Wiceprezes PKP Intercity Dagmara Zawadzka, Poseł na Sejm Krystyna Skowrońska oraz Starosta Miasta Mielec Kazimierz Gacek.
Następnie goście zaproszeni przez posłankę Krystynę Skowrońską udali się do budynku Starostwa Powiatowego w Mielcu, gdzie odbyła się dalsza część konferencji z udziałem mieleckich samorządowców.
Powrót „Hetmana” – nowe połączenie dla mieszkańców regionu
Już od 15 grudnia mieszkańcy Mielca będą mogli korzystać z połączeń dalekobieżnych PKP Intercity. Pociąg „Hetman” relacji Kraków Główny – Hrubieszów Miasto zatrzyma się w Mielcu, co znacząco poprawi dostępność komunikacyjną regionu. Rozkład jazdy przewiduje wyjazd z Mielca o godzinie 10:15 w kierunku Krakowa i przyjazd do miasta docelowego o 11:37. W drugą stronę „Hetman” odjedzie o 16:27, a do Mielca dotrze o 17:45.Podczas konferencji pytano o skrócenie trasy „Hetmana”, który wcześniej kursował do Wrocławia, a obecnie kończy trasę w Krakowie. Minister Malepszak wyjaśnił, że zmiana ta wynika z przebudowy węzła kolejowego w Katowicach, co spowodowało ograniczenia w rozkładzie jazdy. Jednocześnie zaznaczył, że możliwa jest przesiadka na pociąg „Galicja”, kursujący z Krakowa do Wrocławia i dalej do Berlina.
Inwestycja w dworzec kolejowy – nowy budynek czy remont?
Jednym z kluczowych tematów poruszanych podczas spotkania były plany inwestycji w mielecki dworzec kolejowy. Wiceprezes PKP Intercity Dagmara Zawadzka potwierdziła, że projekt budowy dworca jest aktualny. Obecnie trwają analizy, które zdecydują, czy powstanie nowy obiekt, czy zostanie przeprowadzony gruntowny remont istniejącego budynku.
- Analizujemy, jaka opcja będzie najlepsza, czy realizować wersję całkowicie nowego budynku, czy realizować remont. Musimy pamiętać o tym, że dzisiaj pasażerowie mniej potrzebują dworców, a bardziej potrzebują oferty i połączeń, ponieważ przychodzą na dworzec, wsiadają do pociągu i jadą. Rozważamy obydwie wersje i decyzję podejmiemy w najbliższym czasie.
- mówił Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury.
Starosta mielecki Kazimierz Gacek zwrócił uwagę na konieczność poprawy infrastruktury komunikacyjnej, podkreślając, że jej niedoskonałości stanowią barierę dla rozwoju przemysłowego i społecznego regionu.
- Tą barierą dla rozwoju przemysłu mieleckiego, który powstał na bazie dawnych zakładów lotniczych, a później rozwijał się dzięki utworzeniu specjalnej strefy ekonomicznej, są niedoskonałości komunikacyjne. Problem ten dotyka nie tylko przedsiębiorców, ale także mieszkańców regionu. Dlatego liczymy na Państwa wsparcie i zdecydowane działania, które pozwolą zlikwidować tę przeszkodę i umożliwią dalszy rozwój naszego powiatu.
– mówił starosta.
Komfort podróży i atrakcyjne ceny
Pociąg „Hetman” należy do kategorii IC, co oznacza wysoki standard podróży, w tym klimatyzowane wagony, dostęp do gniazdek elektrycznych oraz wygodne fotele. Bilety dla podróżnych z Mielca będą dostępne w atrakcyjnych cenach – od 4 zł na trasie do Dębicy i Tarnobrzega, 14 zł do Krakowa oraz 19 zł do Hrubieszowa.
Nowe perspektywy dla Mielca
Władze PKP Intercity zapowiedziały dalszy rozwój połączeń kolejowych w regionie, co ma znacząco skrócić czas podróży między kluczowymi miastami, takimi jak Kraków, Zamość czy Hrubieszów. Dzięki nowym inwestycjom Mielec ma zyskać jeszcze większe możliwości transportowe, co przyczyni się do dynamicznego rozwoju miasta i regionu.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.