Z nowego, znacznie bardziej komfortowego miejsca pracy mogą cieszyć się od dziś policjanci z rewiru dzielnicowych i zespołu ds. wykroczeń. Otrzymali oni znaczną część parteru budynku pogotowia, użytkowanego wcześniej przez Ośrodek Terapii Uzależnień. To 156 metrów kwadratowych nowej przestrzeni do pracy.
- Kiedy pewnego dnia zobaczyłem pomieszczenia parteru pogotowia, od razu pomyślałem, że byłyby one idealnym miejscem pracy dla funkcjonariuszy. Wielu spośród nich wykonywało swoje obowiązki w małych, ciasnych pokojach, które dzielili z kilkoma innymi osobami – mówił starosta Zbigniew Tymuła. - Po szeregu rozmów z komendą wojewódzką i powiatową, a także dyrekcją pogotowia i zarządem powiatu, plan udało się urzeczywistnić. Bardzo mnie to cieszy.
Przekazane pomieszczenia są przestronne i schludne. - Zostały wyremontowane w ramach innego, dużego zadania, obejmującego również modernizację sali konferencyjnej pogotowia i pomieszczeń do niej przyległych. Oprócz odświeżenia wnętrz pomieszczeń, kompleksowo wykonana została również wentylacja i klimatyzacja. Koszt całego remontu wyniósł 94 tys. złotych – mówił Paweł Pazdan, dyrektor Powiatowej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Mielcu.
Powiat wsparł pogotowie w wykonaniu remontu, przekazując jego dyrektorowi 40 tys. zł. Starostwo przekazało również 45 tys. złotych do Wojewódzkiego Funduszu Policji w Rzeszowie, z którego zakupione zostało wyposażenie do nowych pomieszczeń, w tym m.in. meble.
- Takiej współpracy samorządowej jak w Mielcu nie ma właściwie nigdzie. Cieszę się, że dzięki porozumieniu policji z powiatem kolejny raz udało się wykonać coś dobrego nie tylko dla naszych policjantów, ale i mieszkańców, którzy będą załatwiać tu swoje sprawy – mówił Tadeusz Szymanek, zastępca komendanta wojewódzkiego policji.