Maszyny, o których mowa to cztery trzyczłonowe Hybrydowe Zespoły Trakcyjne IMPULS 2 typu 36WEh produkcji firmy Newag S.A. Wspomniane pociągi oprócz napędu elektrycznego posiadają też napęd spalinowy, co pozwala na przejazd po odcinkach pozbawionych sieci trakcyjnej.
Warte ponad 118 mln zł brutto pojazdy zostały dofinansowane z Funduszy Europejskich w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020.
To też ukazuje naszą ofertę przewozową. Chcielibyśmy uruchomić kursy pociągów między Mielcem a Rzeszowem, ale linia L25 przeszła gruntowną rewitalizację, ale nie jest jeszcze zelektryfikowana. Dzięki hybrydom te kursy będą mogły się odbywać bez konieczności przesiadania się w Dębicy do pociągu spalinowego. Zakończyliśmy też przebudowę układu drogowego w Rzemieniu dzięki czemu powstał nowy, bezpieczny przejazd kolejowy. To dzieło dobrej współpracy między województwem, powiatem a PKP PLK
– powiedział marszałek Władysław Ortyl.
„Hybrydy” są wyposażone m.in. w klimatyzację, system informacji pasażerskiej, ratujące życie defibrylatory AED. Każdy z pojazdów ma ponad 140 miejsc siedzących i 160 stojących. Także osoby z ograniczoną możliwością poruszania się będą mogły w pełni korzystać z łatwego transportu, bowiem składy „hybrydowe” są całkowicie przystosowane do potrzeb, w tym przewozu wózków inwalidzkich oraz są wyposażone w toalety przystosowane do obsługi osób z niepełnosprawnościami.
Wprowadzenie do eksploatacji nowoczesnych pociągów dwunapędowych dla województwa podkarpackiego to kamień milowy w rozwoju regionalnego transportu kolejowego. Jesteśmy dumni, że cztery trzyczłonowe Hybrydowe Zespoły Trakcyjne IMPULS 2 typu 36WEh, wyprodukowane przez NEWAG S.A., stanowią innowacyjne rozwiązanie dla mieszkańców Podkarpacia. Zawsze dążyliśmy do dostarczania najnowocześniejszych i ekologicznych rozwiązań transportowych, a te dwunapędowe pojazdy są tego doskonałym przykładem
– powiedział Józef Michalik, wiceprezes zarządu NEWAG S.A.
W związku z zakupem pojazdów hybrydowych nowym roku w ofercie przewozowej województwa realizowanej przez Polregio znajdą się kursy pociągów z Padwi Narodowej i z Mielca przez Dębicę do Rzeszowa.
Zakupy pociągów przez Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego to świetna wiadomość także dla naszej spółki. Dotychczasowa współpraca układała się bardzo dobrze, a kolejnym jej elementem będzie eksploatacja przez Polregio nowych pojazdów hybrydowych. Nowe pojazdy powiększają flotę eksploatowanych przez nas pojazdów hybrydowych do 16 sztuk, obok 12 już eksploatowanych jednostek w województwie zachodniopomorskim. Polregio jest więc największym operatorem jednostek hybrydowych w kraju. Równie istotny jest ciągły rozwój oferty przewozowej dla mieszkańców Podkarpacia. A coraz lepszy standard transportu kolejowego województwa to wspólny cel władz samorządu województwa oraz największego polskiego przewoźnika regionalnego
– powiedział prezes Polregio, Adam Pawlik.
Oferta nowych – bezpośrednich połączeń realizowanych pojazdami „hybrydowymi” pomiędzy Rzeszowem a Mielcem będzie przedstawiać się następująco:
Padew 5:37 – Dębica 6:30-6:40 – Rzeszów 7:13 (Na odcinku Dębica – Rzeszów kurs przyspieszony, zatrzymania na wybranych stacjach kolejowych).
Rzeszów 5:46 – Dębica 6:33-6:44 – Mielec 7:25
Rzeszów 15.40 – Dębica 16.13-16.27 – Mielec 17.09 (Na odcinku Rzeszów - Dębica kurs przyspieszony, zatrzymania na wybranych stacjach kolejowych).
Mielec 17.19 – Dębica 17.55-18.06 – Rzeszów 18.51
Łącznie na linii 25 w relacji Dębica – Mielec – Padew będzie uruchamianych 24 pociągi wraz z 4 pociągami realizowanymi w dłuższej relacji do/z Rzeszowa.
Podczas pokazowego przejazdu zaprezentowano również ukończony kilka tygodni temu nowy układ drogowy w Rzemieniu. W związku z nowymi przepisami zaistniała konieczność odsunięcia przejazdu kolejowego w tej miejscowości, który znajdował się zbyt blisko drogi wojewódzkiej.
Przebudowa była możliwa dzięki współpracy PKP PLK, Samorządu Województwa Podkarpackiego i Samorządu Powiatu Mieleckiego. PKP PLK wybudowała dodatkowy przejazd kolejowo – drogowy w nowej lokalizacji wraz z włączeniem go do doprowadzających dróg, a stary przejazd przebudowała do kategorii E, czyli wyłącznie dla ruchu pieszego (6 mln). Starostwo wybudowało drogę dojazdową do nowego przejazdu i wykupiło działki na ten cel (1,5 mln zł), a Samorząd wojewódzki przebudował drogę wojewódzką 985, tworząc nowy układ drogowy w Rzemieniu (1,5 mln zł).
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.