reklama

PKP PLK zaczyna wielką przebudowę torów na Podkarpaciu. Pociągi pojadą szybciej, a perony będą nowe

Opublikowano:
Autor:

PKP PLK zaczyna wielką przebudowę torów na Podkarpaciu. Pociągi pojadą szybciej, a perony będą nowe - Zdjęcie główne
Autor: Pawel Babiarz/PKP | Opis: Demontaz sieci trakcyjnej w stacji Sobów.

reklama
Udostępnij na:
Facebook
WiadomościRozpoczęła się jedna z najważniejszych inwestycji kolejowych w regionie – przebudowa odcinków tras Sandomierz – Chmielów (LK25) oraz Sobów – Zbydniów (LK74). Prace te stanowią pierwszy etap ogromnego projektu wartego ponad 900 milionów złotych, obejmującego łącznie aż 66 kilometrów torów na liniach 25, 74 i 78, od Stalowej Woli aż po Padew Narodową i Ocice.
reklama

Celem przedsięwzięcia jest nie tylko zwiększenie przepustowości i prędkości pociągów, ale także podniesienie komfortu podróżnych oraz poprawa bezpieczeństwa na całej trasie.

Pociągi pojadą szybciej

Modernizacja torów, sieci trakcyjnej, obiektów inżynieryjnych i przejazdów kolejowo-drogowych pozwoli na znaczące podniesienie prędkości:

  • pociągi pasażerskie pojadą nawet 120 km/h,
  • towarowe – do 110 km/h.

Dzięki temu:

  • czas przejazdu Sandomierz – Padew Narodowa skróci się o ok. 10 minut,

reklama

  • pociągi dalekobieżne, w tym Intercity, pojadą szybciej – odcinek Stalowa Wola Rozwadów – Sobów – Padew skróci się o ok. 13 minut.

  •  

    Nowe perony na 13 stacjach i przystankach

    Inwestycja obejmuje również budowę i modernizację peronów w aż 13 lokalizacjach, m.in. w:

    • Tarnobrzegu, Sobowie, Ocicach, Olszynce,
    • Grębowie, Chmielowie, Wielowsi,
    • Dąbrowicy Małopolskiej, Turbii, Kępiu Zaleszańskim,
    • Zbydniowie, Skopaniu,
    • oraz w Padwi Narodowej

    Nowe obiekty będą wyposażone w:

    reklama

    • pochylnie i oznakowania dotykowe (dla osób o ograniczonej mobilności),
    • nowoczesne wiaty i ławki,
    • antypoślizgowe nawierzchnie,
    • gabloty informacyjne.

    Podróż koleją ma stać się nie tylko szybsza, ale przede wszystkim bardziej wygodna i dostępna dla wszystkich pasażerów.

    Prace ruszyły – tor po torze, krok po kroku

    Na przełomie listopada i grudnia rozpoczęły się roboty przygotowawcze: rozbiórka starych torów, podkładów i sieci trakcyjnej, usuwanie urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przygotowanie podłoża pod nowe konstrukcje, gromadzenie materiałów niezbędnych do dalszych etapów.

    reklama

    Te działania umożliwią wybudowanie zupełnie nowej infrastruktury zapewniającej większe bezpieczeństwo i wygodę podróży.

    Inwestycja ważna dla całego regionu

    Rozwijamy kolej na Podkarpaciu, podobnie jak w innych regionach Polski. Dzięki inwestycji pociągi wrócą na kolejne odcinki linii Padew – Chmielów i Sandomierz – Grębów. Modernizacja to usprawnienie komunikacji i ekologicznego transportu, a przez to poprawa jakości życia mieszkańców – podkreślił Mateusz Wanat, Dyrektor Regionu Południowego Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

    Projekt jest finansowany w ramach Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej, a jego realizację zaplanowano do II kwartału 2028 roku.

    reklama

    reklama
    Udostępnij na:
    Facebook
    wróć na stronę główną

    ZALOGUJ SIĘ

    Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

    e-mail
    hasło

    Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

    reklama
    Komentarze (0)
    Wczytywanie komentarzy
    reklama
    reklama
    logo