W 2019 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych wysłał 18,5 mln listów z informacją emerytalna, co go kosztowało 24,89 mln zł. Podobne wydatki ZUS musiał ponosić także we wcześniejszych latach
Teraz zgodnie z zapisami „tarczy antykryzysowej 3.0” ma to się zmienić. Procesu przekazywania klientom informacji o stanie konta ubezpieczonego ma się odbywać w formie elektronicznej. W praktyce oznacza to, że ZUS będzie przekazywał informacje ubezpieczonym, którzy w systemie teleinformatycznym ZUS utworzyli profil informacyjny (w 2019 roku na 21 mln ubezpieczonych, profil informacyjny posiadało jedynie 2,7 mln)
Pozostawiono jednak furtkę, można będzie otrzymać informacje w formie papierowej, ale tylko wtedy kiedy złożymy w tej sprawie odpowiedni wniosek.
Jak szacuje rząd, dzięki wprowadzonej zmianie w budżecie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych zostanie około 20 mln zł.