Nowy węzeł na A4 zostanie zrealizowany w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Wykonawcą będzie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Dębicy, które podjęło się zadania o wartości około 35 mln zł. Całkowity koszt przedsięwzięcia wraz z wydatkami okołokontraktowymi oszacowano na blisko 40 mln zł, z czego 25 mln zł pochodzi z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Budowa ma potrwać 30 miesięcy, a kierowcy będą mogli korzystać z nowego węzła w 2028 roku.
Budowa nowego węzła to inwestycja o strategicznym znaczeniu. Poprawi bezpieczeństwo i komfort podróżowania, obniży koszty eksploatacji pojazdów, a także przyczyni się do zmniejszenia hałasu i emisji spalin. Szczególnie ważny będzie łatwiejszy dojazd do stref ekonomicznych w Mielcu i Tarnobrzegu oraz do miast takich jak Krosno czy Jasło.
W planach jest również modernizacja drogi wojewódzkiej nr 986, która obecnie obsługuje od 4,5 do 8 tys. pojazdów na dobę. Modernizacja obejmie poprawę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów, a także położenie nowej nawierzchni.
Równolegle trwają prace przy przebudowie odcinka drogi między Ostrowem a Ropczycami. Realizowana jest budowa mostu na rzece Wielopolka oraz wiaduktu nad linią kolejową w Ropczycach. Modernizacja ta jest kluczowa, ponieważ spodziewany wzrost natężenia ruchu po otwarciu nowego węzła wymaga odpowiedniej infrastruktury.
Samorząd województwa podkreśla, że od lat zabiegał o tę inwestycję. Nowy węzeł ma nie tylko odciążyć ruch lokalny, ale przede wszystkim ożywić gospodarczo zachodnią część Podkarpacia. Ułatwi także planowane w przyszłości połączenia drogowe, w tym nową trasę łączącą Mielec z Dębicą.
Budowa węzła w Ostrowie to jeden z kluczowych projektów rozwoju infrastruktury drogowej regionu. Dzięki niemu komunikacja na Podkarpaciu ma stać się szybsza, bezpieczniejsza i bardziej przyjazna zarówno mieszkańcom, jak i przedsiębiorcom.
Komentarze (0)