reklama

Nowy kontrakt PZL Mielec. Niemcy zamawiają dwa samoloty

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: PZL Mielec

Nowy kontrakt PZL Mielec. Niemcy zamawiają dwa samoloty - Zdjęcie główne

W ramach umowy zawartej z PD Sicherheit GmbH samoloty PZL Mielec zwiększą możliwości szkoleniowe niemieckich sił zbrojnych. | foto PZL Mielec

reklama
Udostępnij na:
Facebook
WiadomościPolskie Zakłady Lotnicze w Mielcu podpisały umowę na dostawę dwóch samolotów M28 05 dla niemieckiej firmy PD Sicherheit GmbH. Maszyny będą wykorzystywane do specjalistycznych misji szkoleniowych realizowanych na potrzeby niemieckich sił zbrojnych oraz jednostek specjalnych.
reklama

Kontrakt obejmuje dostawę samolotów w konfiguracji desantowej. Terminy dostaw ustalono na lata 2026 i 2027.

To kolejny etap współpracy PZL Mielec z firmą PD Sicherheit GmbH. Relacje obu podmiotów rozpoczęły się w 2017 roku, kiedy niemiecki operator zakupił pierwsze dwie maszyny M28. Obecnie flota PD Sicherheit liczy cztery samoloty M28, a współpraca obejmuje również serwis, dostawy części zamiennych oraz wsparcie techniczne świadczone przez mielecki zakład.

Współpraca z PD Sicherheit GmbH to dla nas zaszczyt. Każdy kontrakt na dostawę samolotów M28 05 to potwierdzenie jakości naszej inżynierii i doświadczenia zespołu PZL Mielec. Cieszymy się, że rozwiązania opracowane w Polsce wspierają szkolenie i bezpieczeństwo partnerów na całym świecie – powiedział Janusz Zakręcki, Prezes Zarządu i Dyrektor Naczelny PZL Mielec.

reklama

Wsparcie dla sił specjalnych

Samoloty M28 wykorzystywane przez PD Sicherheit GmbH odgrywają kluczową rolę w szkoleniach z zakresu działań specjalnych. Umożliwiają prowadzenie m.in.:

  • szkoleń spadochronowych,
  • zrzutów ładunków i wyposażenia,
  • ćwiczeń taktycznych dla jednostek kontrterrorystycznych i wojskowych.

Operator współpracuje także z innymi siłami zbrojnymi państw członkowskich NATO, wspierając ich programy szkoleniowe.

reklama

M28 to dwusilnikowy samolot turbośmigłowy przystosowany do pracy w trudnych warunkach terenowych i klimatycznych. Może operować z krótkich, nieutwardzonych pasów startowych oraz w ekstremalnych warunkach pogodowych.

Samoloty te znajdują się w eksploatacji zarówno u odbiorców wojskowych, jak i cywilnych na całym świecie – od Ameryki Południowej po Azję Południowo-Wschodnią.

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo