reklama

Nowoczesna obsługa księgowa szkół powiatu

Opublikowano:
Autor:

Nowoczesna obsługa księgowa szkół powiatu - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościEdukacja ponadgimnazjalna, dla której mieleckie Starostwo Powiatowe jest organem prowadzącym, to 8 szkół i 2 placówki wspomagające proces edukacyjny, to 4312 uczniów uczęszczających do 148 oddziałów. Jeśli dodać do tego, że subwencja oświatowa wynosi ponad 52 mln złotych i stanowi blisko 40% całego budżetu powiatu, to mamy obraz ogromu zadań związanych z nadzorowaniem szkolnictwa oraz wynikającą z tego tytułu olbrzymią odpowiedzialność stojącą przed samorządem powiatowym.

Od samego początku obecnej kadencji samorządowej Starostwo Powiatowe szczególną uwagę poświęca poprawie infrastruktury mieleckich szkół średnich.  Z jednej strony dbamy o modernizację bazy dydaktycznej i sportowej naszych szkół i placówek, bo mamy świadomość, że to podnosi efektywność  nauczania i wpływa znacząco na wymierne efekty procesu dydaktycznego. Z drugiej zaś strony, mając na uwadze wysokość wydatków ponoszonych przez nasz powiat na edukację, znacznie przekraczających wymienioną wyżej kwotę subwencji oświatowej, koncentrujemy się  także na działaniach optymalizujących wydatki w dziedzinie oświaty – mówi Andrzej Bryła, członek zarządu powiatu.

Istotnym przedsięwzięciem mającym na celu usprawnienie obsługi księgowej szkół średnich jest powołanie Centrum Obsługi Jednostek Powiatu Mieleckiego (COJ). - To rozwiązanie wychodzi naprzeciw ogólnym trendom, zarówno ustawodawczym jak i tym stosowanym w dużych, dobrze zarządzanych korporacjach, które od wielu już lat stosują z dużym powodzeniem outsourcing usług finansowych. Zarząd powiatu obecnej kadencji, obserwując te zjawiska, doszedł do wniosku, że właśnie takie rozwiązanie – wspólnej obsługi księgowej szkół i placówek przyniesie pozytywne efekty. Co zasługuje na szczególne podkreślenie to fakt, że żadna osoba, która była dotychczas zatrudniona w tym obszarze administracji nie straciła pracy bezpośrednio z przyczyny dokonanych zmian i przekształceń, i mimo usilnych prób dezawuowania tego pomysłu przez powiatową opozycję już dziś mogę stwierdzić, że to był strzał w dziesiątkę - stwierdza Zbigniew Tymuła, starosta powiatu mieleckiego.

Powstały COJ poprzez ujednolicenie procedur, podział obowiązków oraz zlikwidowanie problemu zastępstw za nieobecnych pracowników znacznie podniesie efektywność zarządzania i gospodarowania środkami finansowymi przeznaczanymi na szkolnictwo powiatowe. Utworzenie Centrum było też ściśle związane z obowiązkową centralizacją rozliczeń podatku VAT, która zacznie obowiązywać już od 1 stycznia 2017 roku.

Powiat mielecki będzie jedynym płatnikiem tego podatku dla wszystkich jednostek wchodzących w jego skład i tylko scentralizowana obsługa finansowa daje poczucie pełnego bezpieczeństwa w prawidłowości rozliczeń tego podatku – podkreśla Irena Turek, skarbnik powiatu.

Pracownicy COJ-u skupieni w jednym miejscu mają możliwość bieżącej wymiany doświadczeń, uzupełniania wiedzy poprzez wzajemne bieżące kontakty, a także możliwość rozwoju i ścisłej specjalizacji w wybranych obszarach. Powołanie COJ ma na celu uporządkowanie wydatkowania środków otrzymywanych z subwencji oświatowej, jak również będzie skutkować większymi oszczędnościami finansowymi, które sukcesywnie będziemy przeznaczać na dalszą poprawę infrastruktury szkół średnich. Proszę pamiętać, że w krótkim czasie powstanie nowa, funkcjonalna hala sportowa przy Zespole Szkół im. prof. Janusza Groszkowskiego, starosta ma plany budowy boisk przy kolejnych placówkach oświatowych. Stawiamy na nowoczesne szkolnictwo, to jeden z priorytetów naszych działań - dodaje Andrzej Bryła.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE