reklama

Nowe rondo coraz bliżej. Rusza przetarg na budowę

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Freepik

Nowe rondo coraz bliżej. Rusza przetarg na budowę - Zdjęcie główne

Nowe rondo w Szydłowcu coraz bliżej. PZDW ogłosił przetarg, | foto Freepik

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościPodkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich ogłosił postępowanie na rozbudowę skrzyżowania drogi wojewódzkiej nr 985 z drogą powiatową nr 1713R, przebiegającego przez Mielec i miejscowość Szydłowiec. Inwestycja obejmie budowę nowoczesnego ronda wraz z przebudową i budową niezbędnej infrastruktury technicznej.
reklama

Sejmik Województwa Podkarpackiego przegłosował wprowadzenie tego zadania do Wieloletniej Prognozy Finansowej, co oznacza zabezpieczenie środków i możliwość ogłoszenia przetargu na roboty budowlane.

– W październiku 2024 uzyskaliśmy decyzję ZRID, a teraz przeznaczamy środki na realizację ronda w Szydłowcu. Jest to zadanie, które wpisuje się w rozwój Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Mielcu – podkreślał w lipcu marszałek województwa Władysław Ortyl.

Nowe rondo zostanie zlokalizowane na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 985 z drogą powiatową nr 1713R, tuż przy Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Mielcu. DW 985 obsługuje intensywny ruch tranzytowy na kierunku Tarnobrzeg–Mielec–Dębica, a natężenie ruchu w tym miejscu przekracza 10 tys. pojazdów na dobę. Droga powiatowa prowadzi z kolei do centrum Mielca i Trześni.

Zgodnie z dokumentacją przetargową zadanie obejmuje m.in.:

  • rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 985 w klasie technicznej G,
  • rozbudowę skrzyżowania z ruchem okrężnym,
  • budowę jezdni na odcinku km 28+600,82 – 28+646,82,
  • budowę wyspy środkowej oraz pierścienia ronda,
  • wydzielenie pasa dla przejazdu pojazdów nienormatywnych,
  • wykonanie kanału technologicznego (km 28+485,09 – 28+755,70),
  • budowę drogi rowerowej od wlotu północnego (km 0+050,61) do wlotu południowego (km 0+047,90),
  • przebudowę i budowę sieci telekomunikacyjnej,
  • budowę oświetlenia drogowego, rowów i przepustów,
  • zabezpieczenie uzbrojenia terenu oraz wycinkę kolidującej zieleni.
Projekt zakłada powstanie czterowlotowego, jednopasowego ronda o średnicy zewnętrznej 46 metrów. Średnica wyspy środkowej wyniesie 32 metry, a szerokość jezdni ronda – 5 metrów. Konstrukcja zostanie przystosowana do przejazdu pojazdów ponadnormatywnych.

reklama

 

Przy wyborze wykonawcy PZDW będzie kierował się kryteriami: cena (60%) oraz długość okresu gwarancji i rękojmi za wady (40%).

Kluczowe terminy:

  • składanie ofert: do 3 października 2025 r., godz. 9:00,
  • otwarcie ofert: 3 października 2025 r., godz. 9:10,
  • związanie ofertą: do 1 listopada 2025 r.

Ronda od lat uznawane są za jedne z najbezpieczniejszych rozwiązań komunikacyjnych – redukują punkty kolizji, wymuszają spokojniejszą jazdę i zwiększają bezpieczeństwo uczestników ruchu.

– W zeszłym roku zakończyliśmy budowę ronda w Dąbrówkach koło Łańcuta, w czerwcu rozpoczęliśmy budowę ronda w Nowym Żmigrodzie, a teraz przygotowujemy inwestycję w Szydłowcu. To przykład, że drogi wojewódzkie muszą służyć zarówno tranzytowi, jak i lokalnym użytkownikom – zaznaczył dyrektor PZDW, Piotr Miąso.

reklama

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo