Po analizie kilku propozycji wybrano wariant inwestorski W2, który biegnie najbardziej na wschód spośród rozważanych opcji. Linia ominie Sokołów Małopolski od wschodu, a następnie poprowadzi wzdłuż drogi ekspresowej S19, by w gminie Krasne włączyć się w istniejącą linię kolejową nr 91 w kierunku Medyki.
Wariant ten uzyskał najwyższe oceny w konsultacjach społecznych oraz rozmowach z samorządami. Wniosek inwestora trafił już do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Rzeszowie, która udostępni raport oddziaływania inwestycji na środowisko do publicznego wglądu.
42 km nowej trasy
Planowany odcinek będzie miał 42 kilometry i odegra kluczową rolę w regionalnej sieci kolejowej. Umożliwi:
- szybkie połączenie Rzeszowa ze Stalową Wolą i Lublinem,
- włączenie do systemu transportu publicznego m.in. Sokołowa Małopolskiego, Nienadówki i Stobiernej,
- bezpośredni przejazd do lotniska w Jasionce z obu kierunków, co poprawi dostępność portu lotniczego i wzmocni integrację aglomeracji rzeszowskiej.
Projekt zakłada:
- prędkość eksploatacyjną do 200 km/h (250 km/h projektowo),
- zasilanie 3 kV DC,
- obsługę pociągów regionalnych, dalekobieżnych i towarowych.
Komentarze (0)