W postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, najkorzystniejszą ofertę złożyła firma PROMOST CONSULTING sp. z o.o. sp. k. z Rzeszowa, uzyskując maksymalną liczbę punktów – 100.
Przetarg został ogłoszony 19 maja, a jego przedmiotem było przygotowanie dokumentacji dla nowej trasy o długości około 22 kilometrów, która ma połączyć rondo na osiedlu Rzochów w Mielcu z węzłem „Dębica Wschód” na autostradzie A4.
W postępowaniu wzięło udział dziewięciu wykonawców, jednak to właśnie rzeszowska spółka okazała się bezkonkurencyjna. Oferta tej firmy opiewała na kwotę 1 525 200,00 zł brutto i uzyskała najwyższe noty zarówno za cenę (60 pkt), jak i doświadczenie projektanta w branży drogowej (40 pkt), co w sumie dało jej maksymalne 100 punktów.
Zgodnie z przepisami, umowa z wybranym wykonawcą może zostać podpisana nie wcześniej niż po upływie 10 dni od przesłania informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty.
Co zakłada inwestycja?
Planowana inwestycja ma na celu stworzenie nowego ciągu komunikacyjnego, który wyprowadzi ruch tranzytowy z centrum Mielca oraz okolicznych miejscowości. Nowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 985 ma umożliwić szybkie i bezpieczne połączenie miasta z autostradą A4, z ominięciem terenów zabudowanych.W ramach zamówienia wykonawca ma opracować:
- trzy warianty przebiegu nowej trasy DW985,
- dwa warianty rozbudowy węzła "Dębica Wschód" na A4,
- dwa warianty modernizacji skrzyżowania DK94 z drogą powiatową 1288R w Zawadzie,
- oraz rozwiązania dotyczące ronda w Pustyni na drodze powiatowej.
Dlaczego to ważne?
Obecna droga wojewódzka nr 985 przebiega przez gęsto zabudowane tereny, co powoduje uciążliwości dla mieszkańców oraz problemy z płynnością ruchu. Nowa trasa ma nie tylko poprawić komfort życia, ale również zwiększyć dostępność stref przemysłowych w Mielcu i skrócić czas dojazdu do autostrady A4, co ma istotne znaczenie gospodarcze dla całego regionu.
Co dalej?
PROMOST CONSULTING będzie miało 9 miesięcy na przygotowanie kompletnej dokumentacji STE. Po jej opracowaniu rozpoczną się dalsze prace planistyczne, w tym wybór ostatecznego wariantu trasy, uzyskanie decyzji środowiskowych oraz przygotowanie projektu budowlanego.Choć do rozpoczęcia budowy jeszcze długa droga, podpisanie umowy na opracowanie studium techniczno-ekonomicznego to pierwszy realny krok w kierunku realizacji nowej drogi między Mielcem a Dębicą.
Komentarze (0)