Najbardziej znanymi polskimi motocyklami i motorowerami produkowanymi w PRL są Komar, Romet Ogar WSK oraz Junak czy Motorynka. Co łączy te motocykle? Posiadają on dosyć małe silniki. Spowodowane było to głównie kosztami. Małe motocykle nie były drogie w produkcji, a przede wszystkim łatwiej je było naprawić, co w powojennej Polsce było kluczowe dla zmotoryzowania kraju. Stąd potrzeba opracowania motocykli, które byłby tanie i szybko stałyby się popularne: stąd właśnie takie motory jak Komar czy WSK.
WSK to marka polskich motocykli popularnych i produkowanych w latach 1955–1985 przez Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego PZL w Świdniku. Podstawowy model M06 produkowany był ze zmianami aż do roku 1985. Ostatni egzemplarz WSK zjechał z taśmy 31 października 1985 roku i był to ostatni motocykl wyprodukowany w Polsce.
Pierwsze Junaki przedstawiono już w 1954 r., ale seryjna produkcja ruszyła trzy lata później. Początkowo planowano, że będą to ciężkie motocykle, ale ostatecznie stanęło na pojemności 349 ccm. Junak mógł rozwinąć prędkość 115 km/h. Junakami jeździła Milicja Obywatelska
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.