reklama

Niezwykłe motocykle zjechały do Radomyśla Wielkiego [ZDJĘCIA]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Podczas otwarcia sezonu motocyklowego w Radomyślu Wielkim podziwiać mogliśmy nie tylko najnowsze modele tych jednośladów. Nie zabrakło też bardziej oryginalnych pojazdów, a przede wszystkim - historycznych motocykli, jeszcze z PRL-u.
reklama

Najbardziej znanymi polskimi motocyklami i motorowerami produkowanymi w PRL są Komar, Romet Ogar WSK oraz Junak czy Motorynka. Co łączy te motocykle? Posiadają on dosyć małe silniki. Spowodowane było  to głównie kosztami.  Małe motocykle nie były drogie w produkcji, a przede wszystkim łatwiej je było naprawić, co w powojennej Polsce było kluczowe dla zmotoryzowania kraju. Stąd potrzeba opracowania motocykli, które byłby tanie i szybko stałyby się popularne: stąd właśnie takie motory jak Komar czy WSK.

WSK to marka polskich motocykli popularnych i produkowanych w latach 1955–1985 przez Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego PZL w Świdniku. Podstawowy model M06 produkowany był ze zmianami aż do roku 1985. Ostatni egzemplarz WSK zjechał z taśmy 31 października 1985 roku i był to ostatni motocykl wyprodukowany w Polsce.

Pierwsze Junaki przedstawiono już w 1954 r., ale seryjna produkcja ruszyła trzy lata później. Początkowo planowano, że będą to ciężkie motocykle,  ale ostatecznie stanęło na pojemności 349 ccm. Junak mógł rozwinąć prędkość 115 km/h. Junakami jeździła Milicja Obywatelska

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama
reklama