PKP Polskie Linie Kolejowe kontynuują rewitalizacje trasy Mielec-Dębica. W czwartek ( 3 września) na nowym torze pomiędzy Mielcem a Kochanówką pojawiły się pierwsze pociągi towarowe. Składy obsługują bocznic Zakładów Chemicznych w Pustkowie. Rozpoczęły się również prace na kolejnym 7 kilometrowym odcinku Kochanówka – Dębica.
Na linii Mielec – Dębica ułożono już nowy tor między Mielcem a Kochanówką ( wcześniej wykonawca usunął stary tor i wzmocnił podtorze). Wymieniono m.in. urządzenia sterowania ruchem kolejowym na stacjach Mielec i Kochanówka oraz na 5 przejazdach kolejowo-drogowych w Przecławiu, Dąbiu, Pustkowie, Brzeźnicy.
Wciąż trwają prace przy przebudowywanych peronach na przystankach: Wojsław, Rzochów, Rzemień, Tuszyma, Kochanówka, Dąbie i Pustków. Na stacji Mielec powstaje m.in. dwupoziomowe przejście podziemne, które zastąpi dotychczasową kładkę nad torami. Podróżni zyskają łatwiejszy i bezpieczniejszy dostęp do pociągów. Dostępność na stacji zwiększy również dodatkowe przejście pod torami. Obiekty te powinny być gotowe w połowie przyszłego roku.
Wartość modernizacji linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew - Mielec – Dębica to blisko 300 mln zł, z czego dofinansowanie unijne w ramach Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego to 210 mln zł.
CZYTAJ TAKŻE:
- Wiadomo kto rozbuduje Sąd Rejonowy. Będzie to firma z Mielca
- Kierujący skodą wjechał do przydrożnego rowu i uderzył w przepust
- Straż miejska zyskała nowe uprawnienia. Posypią się mandaty
- To początek nauki, a już niektóre szkoły i przedszkola w regionie mają problem
- Opłata od deszczu. Policzyliśmy ile zapłacą właściciele domów, sklepów, magazynów
- Rekord zakażeń na Podkarpaciu! W powiecie mieleckim kolejny przypadek