– „PKP S.A. jako inwestor i zarządzający Programem Inwestycji Dworcowych, przy zgodzie Ministerstwa Infrastruktury, wycofała dworzec w Mielcu z Programu Inwestycji Dworcowych” – ogłosił 28 października poseł Weber, były wiceminister infrastruktury.
Decyzję ostro skomentował Fryderyk Kapinos, nazywając ją „czarnym dniem dla miasta Mielca”. Podkreślił, że inwestycja miała opiewać na 17 mln zł i stanowiła istotny element rozwoju infrastruktury w regionie.
Marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl również wyraził rozczarowanie wykluczeniem mieleckiego dworca z listy inwestycji. Ortyl podkreślił, że dworzec ma ogromne znaczenie dla lokalnych mieszkańców i wciąż liczy na włączenie go do drugiej listy inwestycji. Marszałek poinformował także o planach modernizacji linii kolejowych w regionie, realizowanych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej na lata 2025-2028.
Zmiana sytuacji?
Niespodziewanie 3 listopada na swoich mediach społecznościowych posłanka Krystyna Skowrońska ogłosiła, że budowa mieleckiego dworca jednak dojdzie do skutku. Podczas posiedzenia sejmowej Komisji Infrastruktury zadano pytanie w sprawie inwestycji i, jak poinformowała Skowrońska, Minister Piotr Malepszak jednoznacznie zadeklarował realizację remontu mieleckiego dworca kolejowego. Minister miał także potwierdzić, że już w grudniu Mielec zostanie objęty nowym dalekobieżnym połączeniem kolejowym na trasie Hrubieszów-Kraków.Skowrońska opublikowała fragment nagrania z komisji jako dowód.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.