Zmagania miały miejsce w siedzibie Polskich Zakładów Lotniczych w Mielcu i zgromadziły 31 drużyn składających się łącznie z 88 uczniów z 12 szkół. Młodzi programiści reprezentowali miasta takie jak Mielec, Tarnów, Rzeszów, Tarnobrzeg, Dębica, Dąbrowa Tarnowska, Kolbuszowa i Leżajsk.
Przez dwie i pół godziny uczestnicy pracowali nad rozwiązaniem skomplikowanych zadań przygotowanych przez ekspertów z Lockheed Martin, wykorzystując języki Java, Python, C# oraz C++. Zmagania toczyły się w dwóch kategoriach: podstawowej i zaawansowanej. W tegorocznej edycji najlepsza w grupie podstawowej okazała się drużyna z III Liceum Ogólnokształcącego w Tarnowie, natomiast w kategorii zaawansowanej triumfowali uczniowie z Publicznego Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego z oddziałami dwujęzycznymi w Rzeszowie.
Prezes zarządu i dyrektor naczelny PZL Mielec, Janusz Zakręcki, podkreślił znaczenie takich inicjatyw:
Code Quest jest dla nas nie tylko okazją do zaprezentowania młodym ludziom zaawansowanych technologii, ale także platformą do inspirowania ich do dalszego rozwoju w dziedzinie nauk technicznych, technologii czy inżynierii. Takie inicjatywy to nasza inwestycja w przyszłość – przyszłość, którą już teraz kształtują młodzi inżynierowie i programiści
Code Quest to międzynarodowy konkurs odbywający się w różnych lokalizacjach Lockheed Martin na całym świecie. Polska edycja niezmiennie organizowana jest w PZL Mielec, największej zagranicznej filii Lockheed Martin. Konkurs daje uczniom wyjątkową okazję do sprawdzenia swoich umiejętności w realistycznych warunkach oraz rozwijania pasji do programowania.
Kolejna edycja Code Quest już za rok – młodzi adepci programowania ponownie staną do rywalizacji o miano najlepszej drużyny w kraju.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.