- Droga 984 spotka się z drogą 985 i te odcinki domkną się jako północna obwodnica miasta Mielca, a jednocześnie droga, która będzie służyła rozwojowi zlokalizowanej tu specjalnej strefy ekonomicznej. Docelowym modelem jest to, aby żadna z dróg wojewódzkich nie przebiegała przez centrum miasta, aby ruch w mieście był odciążony od tranzytu. Ta inwestycja będzie realizowana włącznie z władzami miasta Mielca. - powiedział Władysław Ortyl. - Z całej tej kwoty przekazanej na województwo podkarpackie, 65 milionów trafia właśnie na tę obwodnicę, która będzie służyła dla bezpieczeństwa, dla upłynnienia ruchu w powiecie, ale jednocześnie będzie obsługiwała SSE.
- Wracając do historii to jeszcze kilka tat temu, nikt nie myślał nawet o obwodnicy Mielca, nikt nie myślał o drugim moście na Wisłoce, który powstał. Warto podkreślić jak wiele pieniędzy, wiele środków, które trafia do powiatu mieleckiego, do Mielca w ostatnim czasie. Chciałbym bardzo serdecznie podziękować za tą współpracę, Miasto Mielec jest bardzo ważnym miastem przemysłowym, nie tylko na mapie województwa, ale także w skali kraju, dlatego te środki, które trafiają na infrastrukturę drogową i techniczną są bardzo istotne. - podkreślał poseł Kapinos. - Dzięki tym inwestycjom, będziemy mieli jeszcze więcej przedsiębiorców, a to właśnie oni, najbardziej zwracają uwagę na tego typu rzeczy.
Na konferencji pojawił się także wiceprezydent miasta Mielca Paweł Pazdan, który również podkreślił, że Mielec jest miastem przemysłowym. - To, o czym dzisiaj mówimy, czyli wybudowanie obwodnicy północnej Mielca powoduje dwie rzeczy: sprawny tranzyt, ale również zwiększenie bezpieczeństwa na drogach naszego miasta. Dzisiaj ten ruch pojazdów ciężkich odbywa się po znacznej części Mielca, które muszą dowozić towary do strefy. Działająca w Mielcu pierwsza w Polsce i największa SSE, to miejsce, dzięki któremu mielczanie mają prace, a miasto może cały czas się rozwijać. - podsumował prezydent.
Jak podkreślił marszałek Ortyl: Program funkcjonalno-użytkowy jednoznacznie rozstrzygnie, jaka jest tutaj najlepsza lokalizacja, pokaże też kilka alternatyw, ale wydaje się, że ta, o której dzisiaj mówimy, czyli przebiegająca po polnocnej stronie lotniska jest optymalna. Pamiętajmy też, że ta droga ma również uwarunkowania, utrudnienia, łącznie z transportem samolotów. Oczywiście, chcielibyśmy podzielić to na trzy etapy, wykorzystać ten element drogi, który dzisiaj jest, wybudować ten odcinek nieistniejący i zrealizować rondo łączące te drogi.
Od momentu otrzymania promesy urząd ma 9 miesięcy na uruchomienie przetargu na tę inwestycję, dlatego czekają na ten wyżej wymieniony program, który dokładnie sprecyzuje wyżej wymienione plany.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.