Decyzja o powstaniu tego budynku zapadła w 2018 roku. Jest to budynek, który wpisuje się w całość obiektów sądowych, a także w otoczenie mieleckiej starówki.
- Celem i główną ideą wybudowania tego budynku był brak pomieszczeń, przede wszystkim archiwalnych, ale też pomieszczeń do komfortowej pracy pracowników biurowych i orzeczników. Oddanie budynku jest dla nas bardzo ważną sprawą. Niewątpliwie cieszy mnie fakt, że ta rozbudowa pozwoliła na uzupełnienie tej powierzchni i archiwalnej, i administracyjnej. Chciałam również dodać, że w późniejszym okresie otwiera ona nowe możliwości, celem zagospodarowania budynku głównego, który chcemy przeznaczyć na rozszerzenie infrastruktury sal rozpraw oraz szeroko rozumianej obsługi interesanta - mówiła prezes Sądu Rejonowego w Mielcu, Ewa Król.
Nowy budynek posiada dwie kondygnacje biurowe i archiwum. Znajdują się w nim wszystkie wydziały oprócz wydziału ksiąg wieczystych: wydział cywilny, karny, rodzinny i nieletnich, jak również wydział pracy. Pracownicy mają pokoje jednoosobowe, na każdym piętrze jest zaplecze socjalne dla pracowników, winda.
- Myślę, że standardy pracy bardzo się podniosły - podkreśla Król. - Jednocześnie chciałam podkreślić, że ten budynek został wybudowany przez tutejszego inwestora, który wygrał przetarg, tj. firmę Arkada. Obiekt został 2 lata temu oddany do użytku i praca w nim wre. A dzisiaj oficjalnie go otwieramy.
Otwarcia budynku wraz z prezes sądu dokonał Marcin Warchoł, wiceminister sprawiedliwości, który podkreślił, jak ważne są dla naszego społeczeństwa sądy, ale i ich pracownicy i to, w jak szybkim tempie możemy załatwić sprawę w urzędzie.
- To komfortowe warunki pracy zarówno dla sędziów, asystentów, pracowników, jak i dla mieszkańców Mielca i powiatu, żeby mogli tutaj przychodzić i uzyskiwać to, na co czekają, czyli wyrok w krótszym czasie. Możliwości, które zostają stworzone, służą przede wszystkim pracownikom, mieszkańcom do tego, żeby wymiar sprawiedliwości pracował sprawniej i efektywniej – mówił wiceminister Marcin Warchoł. -Ta inwestycja podnosi warunki pracy sędziów, urzędników, ale i również podnosi jakość świadczonych usług.
Inwestycja ta kosztowała niemal 7 milionów złotych, to jest tylko pierwszy etap.
Całość wyniesie około 16 mln. W przyszłym roku będziemy mogli świętować otwarcie drugiego etapu, tj. budynku wydziału ksiąg wieczystych.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.