reklama
reklama

KPO na jachty i sauny? Wśród projektów także inwestycje z powiatu mieleckiego

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Freepik

KPO na jachty i sauny? Wśród projektów także inwestycje z powiatu mieleckiego - Zdjęcie główne

Kontrowersje wokół KPO. W zestawieniu także projekty z powiatu mieleckiego | foto Freepik

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościŚrodki z Krajowego Planu Odbudowy, które w założeniu miały wspierać rozwój i modernizację polskiej gospodarki, w tym mikro i małych firm z branży hotelarsko-gastronomicznej (HoReCa), w niektórych przypadkach mogły trafiać na dość nietypowe inwestycje. Jak wynika z ujawnionych projektów zgłoszonych do programu, pojawiały się plany zakupów m.in. jachtów, saun, solariów, mebli do garderoby czy wydatków na grę w brydża.
reklama

Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) to unijny program, z którego Polska otrzyma 59,8 mld euro – w tym 25,27 mld euro w formie dotacji i 34,54 mld euro w preferencyjnych pożyczkach. Do tej pory wypłacono już 67 mld zł. Jego celem jest wzmocnienie gospodarki po kryzysie wywołanym pandemią poprzez realizację 57 inwestycji i 54 reform.

Branża HoReCa otrzyma z KPO 1,2 mld zł na modernizację, doposażenie i rozwój usług. W założeniu mają to być inwestycje, które zwiększą konkurencyjność firm i pomogą im przetrwać ewentualne kolejne kryzysy. Jednak przykłady nietypowych wydatków, które pojawiły się w części wniosków, wywołały w sieci gorącą dyskusję o zasadach przyznawania i kontroli dotacji.

reklama

Obok budzących emocje pomysłów są jednak projekty, które wpisują się w ideę unowocześniania biznesu i dywersyfikacji usług. Tak jest również w powiecie mieleckim, gdzie wsparcie z KPO trafi m.in. na:

  • Wzrost odporności  poprzez dywersyfikację usług i źródeł energii.
  • Wzmocnienie odporności biznesu poprzez utworzenie kawiarni i wprowadzenie nowych usług gastronomicznych na terenie Podkarpacia.
  • Dywersyfikację usług przedsiębiorstwa poprzez uruchomienie wypożyczalni rowerów.
  • Wprowadzenie mobilnych punktów sprzedaży lodów oraz rozwój oferty cateringowej, aby zwiększyć zasięg i elastyczność działania firmy.

Takie inwestycje mają realną szansę wzmocnić lokalny rynek, przyciągnąć turystów i zapewnić przedsiębiorcom większą odporność na przyszłe wyzwania.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo