Poinformowano o tym w miniony piątek na specjalnej konferencji prasowej, w której oprócz Tomasza Poręby udział wziął prezes spółki PKP LHS Zbigniew Tracichleb.
PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa, czyli linia kolejowa nr 65 (tzw. szeroki tor), jest najdłuższą linią szerokotorową w Polsce przeznaczoną do transportu towarowego. Łączy kolejowe przejście graniczne polsko-ukraińskie Hrubieszów/Izow ze Śląskiem. Liczy prawie 400 km i biegnie przez 5 województw: lubelskie, podkarpackie, świętokrzyskie, małopolskie i śląskie. Spółka PKP LHS korzysta z wybudowanej w latach 70. Linii Hutniczo-Siarkowej służącej w tamtych czasach do wymiany towarowej naszego kraju ze Związkiem Radzieckim.
- Działamy na obszarze województwa podkarpackiego i chcielibyśmy tę działalność rozwijać m.in. przez inwestycje w stacje w Woli Baranowskiej. Szukamy klientów, którzy mogliby z nami współpracować. Dobrym interesem jest to, aby pojawić się w sporcie, aby go wspomóc – powiedział Zbigniew Tracichleb, prezes LHS, dodając: - Dotychczas spółka próbowała wspierać Hetmana Zamość i Górnika Łęczna, ale ze średnim skutkiem. Liczymy na to, że FKS Stal Mielec będzie lepszym „strzałem”. Pracujemy nad korytarzem transazjatyckim i liczymy, że pojawią się przedsiębiorcy, którzy skorzystają z naszych szerokich możliwości przewozu ładunków do Azji po szerokich torach.
Więcej w 4 numerze Korso