Pieniądze w pierwszej kolejności trafiły do rodziców, którzy zdecydowali się skorzystać z możliwości złożenia wniosku drogą elektroniczną korzystając z bankowości elektronicznej lub zapomocą systemu teleinformacyjnego utworzonego przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej (www.empatia.mrpips.gov.pl). Taka możliwość istnieje od 1 lipca.
- W naszym mieście z możliwości złożenia wniosku na świadczenie "Dobry Start" drogą elektroniczną do środy 18 lipca skorzystało 1555 osób. Bardzo się z tego cieszymy i liczymy na to, że ten trend się utrzyma. Naprawdę jest to bardzo proste i pozwala szybko otrzymać pieniądze. Potwierdzenie przyznania świadczenia otrzymało około 900 osób, a pieniądze po niespełna trzech tygodniach obowiązywania programu wypłacono już rodzicom 340 dzieci – powiedziała dyrektor MOPS w Mielcu Grażyna Cieszyńska.
Profil zaufany
Warunkiem złożenia wniosku za pośrednictwem internetowego serwisu ministerstwa jest posiadanie profilu zaufanego, który można uzyskać np. korzystając z bankowości elektronicznej. Niektóre z banków oferują jeszcze prostszy sposób, polegający na wypełnieniu elektronicznego wniosku w koncie bankowości elektronicznej, gdzie nie jest wymagany profil zaufany. Przypomnijmy, że w ramach programu "Dobry Start" po 300 złotych jednorazowego wsparcia na zakup podręczników, zeszytów i przyborów szkolnych bez względu na dochody rodziców przysługuje dzieciom do ukończenia 20 roku życia, zaś dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole, będą mogły otrzymywać takie wsparcie do ukończenia 24 roku życia.
Zmiany od 1 sierpnia
Od 1 sierpnia 2018 r. wnioski o przyznanie świadczenia "Dobry start" przyjmowane będę również w formie tradycyjnej (papierowej) przesyłane za pośrednictwem poczty lub składane osobiście w MOPS w Mielcu, ul. Łukasiewicza 1 c w Dziale Świadczeń Rodzinnych (pokój nr 14) oraz w sekretariacie MOPS (pokój nr 29) w godzinach pracy ośrodka - w poniedziałki w godzinach od 8:00 do 16:00, a od wtorku do piątku w godzinach 7:15 do 15:15. Druki wniosków dodatkowo będzie można pobrać w dwóch punktach miasta Mielca: w Punkcie Obsługi Mieszkańców w Galerii Navigator w Mielcu ul. Powstańców Warszawy 4 oraz w biurze podawczym Urzędu Miejskiego w Mielcu (ul. Żeromskiego 26).
Wnioski zarówno drogą elektroniczną jak i w formie papierowej przyjmowane będę w terminie do 30 listopada. Im wcześniej zostaną złożone tym wcześniej będzie można uzyskać pieniądze.
Lepiej przez internet
Mielecki MOPS zachęca do składania drogą elektroniczną wniosków nie tylko na świadczenie Dobry Start, ale także na świadczenie 500+. Do tej pory z takiej możliwości skorzystało w Mielcu 391 osób. Droga elektroniczna to najwygodniejszy i najszybszy sposób na złożenie obu tych wniosków i uzyskanie świadczeń. Korzystanie z internetu pozwala uniknąć stania w kolejkach jakie mogą się tworzyć w mieleckim MOPS-ie, gdzie przyjmowane będą wnioski w formie papierowej.