reklama

Fatalne skrzyżowanie Dulcza–Żarówka. Potrzebne rondo?

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: MW

Fatalne skrzyżowanie Dulcza–Żarówka. Potrzebne rondo? - Zdjęcie główne

Niebezpieczne skrzyżowanie DW 984 i drogi Dulcza Wielka–Żarówka . | foto MW

reklama
Udostępnij na:
Facebook
WiadomościSkrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 984 z drogą powiatową Dulcza Wielka – Żarówka od lat uważane jest za jedno z najbardziej niebezpiecznych miejsc w powiecie mieleckim. Mimo kolejnych działań poprawiających bezpieczeństwo, kolizje i wypadki nadal się zdarzają. Do sprawy ponownie odniósł się podczas ostatniej sesji radny powiatowy Zbigniew Tymuła, podkreślając, że dotychczasowe rozwiązania są niewystarczające.
reklama

 

Podczas obrad radny zwrócił uwagę, że dyskusja o nowych drogach powinna obejmować także kwestie bezpieczeństwa na tych już istniejących:  wypadki i kolizje zdarzają sie na trasie Dulcza – Żarówka – droga 984 od lat, a faktycznych zmian wciąż brakuje.

W swoim wystąpieniu powiedział m.in.:

„Mamy drogę 984, na której ciągle są wypadki. Żarówka – Dulcza. Droga powiatowa dochodzi do głównej, wiodącej na zachód. Pieniądze powinny być przekazane na modernizację dróg już istniejących. Powinniśmy zabiegać o to, żeby było bezpieczne włączenie do dróg wojewódzkich. W Woli Mieleckiej mamy piękne, bezpieczne rondo. Takie rondo powinno być w Czerminie, powinno być w Dulczy i Żarówce – i o tym się nie myśli.”

reklama

Tymuła podkreślił, że dotychczasowe interwencje — choć potrzebne — nie rozwiązują głównego problemu, którym jest brak bezpiecznego zjazdu z drogi powiatowej na trasę wojewódzką.

Pasy STOP, czerwone pola, garby 

Kilka tygodni temu na drodze powiatowej Dulcza Wielka – Żarówka – Żarówka, tuż przed skrzyżowaniem z drogą wojewódzką Mielec – Lisia Góra, pojawiły się nowe pasy wibracyjne. To kolejna próba ograniczenia wypadków w miejscu, które od lat widnieje w policyjnych statystykach.

Wcześniej wprowadzono tam:

  • wyraźne oznakowanie poziome STOP,
  • czerwone pasy ostrzegawcze przed skrzyżowaniem,
  • specjalne garby/wybrzuszenia mające wymuszać ostrożność.
Jednak mimo tych zmian problem nie zniknął.

Najczęstszą przyczyną wypadków na tym skrzyżowaniu jest nieustąpienie pierwszeństwa przez kierowców wyjeżdżających z drogi podporządkowanej. Mieszkańcy nadal czekają na rozwiązanie, które faktycznie ograniczy liczbę wypadków.

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo