To nie pierwszy taki telefon do naszej redakcji i nie pierwsza umieszczona przez nas informacja.Przypomnijmy kilka wcześniejszych sygnałów.
CZYTAJ TAKŻE:Robimy najmniej testów. Mamy najgorsze wyniki
-Próbowałem dodzwonić się do przychodni. Udało mi się za 40 razem i wtedy usłyszałem… nie ma już miejsc, proszę zadzwonić jutro.
- Od samego rana dzwoniłam do przychodni bo chciałam zarejestrować chore dziecko. Nie udało mi się. Cały czas słyszałam - linia zajęta.
- Dodzwonienie się do jakiejkolwiek przychodni graniczy z cudem. Minimum 3 dni próbowania. A rejestracja tylko w dniu wizyty, bo z wyprzedzeniem nie rejestrują.
- Żeby zarejestrować się do pediatry w Mielcu to trzeba dzwonić 50-60 razy. Może w końcu ktoś odbierze.
- Najgorsze jest to, że jak się już dodzwonisz to usłyszysz że teleporada jutro lub pojutrze, bo już nie ma miejsc.
- Dzwoniłem do przychodni od 7 rano. Udało mi się połączyć za 94 razem.
- Dzwoniłem do przychodni na dwa telefony ze 117 razy. A jak się już dodzwoniłem to usłyszałem, że pani doktor rozmawia z innym pacjentem i muszę zadzwonić za chwilę.
Leczenie przez telefon czyli teleporady lekarskie rząd wymyślił na początku września. Idea jest taka, że do walki z koronawirusem zaangażowane zostaną przychodnie podstawowej opieki zdrowotnej. Na podstawie teleporady lekarze rodzinnie będą mogli leczyć, kierować na testy, wypisywać recepty.
Jak pokazuje życie rozwiązanie to nie zdaje kompletnie egzaminu. Zbyt mała ilość telefonów na recepcjach przychodni i osób do ich obsługi sprawia, że dodzwonienie się do przychodni graniczy z cudem.
Skargi do NFZ lub Rzecznika Praw Pacjenta
Naszym Czytelnikom możemy podpowiedzieć, że w sytuacji problemów czy wręcz braku dostępu do świadczeń zdrowotnych w przychodniach podstawowej opieki zdrowotnej mogą złożyć skargę do Podkarpackiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w Rzeszowie lub Rzecznika Praw Pacjenta.
Skargi i wnioski w Podkarpackim Oddziale Wojewódzkim Narodowego Funduszu Zdrowia w Rzeszowie można zgłaszać do Sekcji Skarg i Wniosków Wydziału Spraw Świadczeniobiorców.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie lub ustnie do protokołu od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00.
Adres Podkarpackiego Oddziału NFZ w Rzeszowie to 35-032 Rzeszów ul. Zamkowa 8. Tel. 17 86 04 102. Więcej informacji jak złożyć skargę znajduje się na stronie Centrali NFZ.
Ponadto pacjent, którego prawo do ochrony zdrowia nie jest realizowane w sposób dla niego zadowalający, może złożyć skargę także do innych instytucji, w tym Rzecznika Praw Pacjenta. Adres rzecznika : 01-171 Warszawa ul. Młynarska 46. Bezpłatna infolinia rzecznika: 800-190-590 (czynna pn.-pt. w godzinach 8:00 – 18:00). Strona internetowa rzecznika: www.gov.pl/rpp.