reklama

Co dalej z inwestycją na mieleckich torach? [FOTO]

Opublikowano:
Autor:

Co dalej z inwestycją na mieleckich torach? [FOTO] - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościPKP PLK prowadzi modernizację linii kolejowej L25 Mielec - Dębica. Do tej porty udało się już wybudować nowe tory na odcinku 22 kilomatrów. Teraz robotnicy budują przystanki kolejowe w Mielcu na os. Wojsław, następnie w Tuszymie i w Dąbiu i Pustkowie.

Co jeszcze na portalu:

Obecnie kontynuowane są prace projektowe, dotyczące całego odcinka od Padwi do Dębicy oraz roboty w terenie między Mielcem a Dębicą. Jest już nowy tor na długości ponad 22 km, na szlaku Mielec – Kochanówka. Trwa budowa peronów w Wojsławiu, w Tuszymie, w Dąbiu i Pustkowie. Gotowe są dwa przejścia przez tory dla pieszych w Mielcu i  w Rzochowie. Rozpoczęła się również przebudowa stacji Rzochów.

Prace związane z budową peronu i przejścia podziemnego w Mielcu rozpoczną się w maju 2020 roku. Dzięki inwestycji PLK, wyższy standard będzie na 9 stacjach i przystankach: Mielec, Rzochów, Wojsław, Pustków, Rzemień, Przecław, Dąbie, Kochanówka, Pustynia. Zmieni się stan 37 obiektów, m.in. mostów. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na 40 przejazdach kolejowo-drogowych.

- Obecnie 20 skrzyżowań kolejowo-drogowych (Mielec, Rzochów, Rzemień, Pustków, Tuszyma), zapewnia kierowcom sprawny przejazd. Prowadzone są dalsze roboty na tych skrzyżowaniach, obejmujące min. montaż urządzeń zabezpieczających. Zakończono także prace na 19 obiektach inżynieryjnych ( mostach, przepustach), spośród 28 zaplanowanych na odcinku między  Mielcem a Kochanówką Pustków. Zakończenie prac w ramach realizowanej umowy przewidziano do końca 2020 r. Rozważane jest także rozszerzenie zakresu prac projektowych i budowlanych. Pozwolą one lepiej dostosować infrastrukturę kolejową i drogową do potrzeb lokalnych mieszkańców - informuje PKP PLK 

Prowadzone prace na odcinku Mielec – Dębica, są częścią umowy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 188 mln zł netto w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego. Zgodnie z umową, zadaniem wykonawcy jest jednocześnie zaprojektowanie inwestycji na trasie Padew – Mielec – Dębica.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE