Co jeszcze na portalu:
- LEAR wraca do pracy. MKS uruchamia dodatkowe kursy na strefę
- Powitania lata, dożynek i jarmarku świątecznego w tym roku nie będzie!
- Rewolucyjna zmiana zasad. W czerwcu też będzie się opłacało przejść na emeryturę
Obecnie kontynuowane są prace projektowe, dotyczące całego odcinka od Padwi do Dębicy oraz roboty w terenie między Mielcem a Dębicą. Jest już nowy tor na długości ponad 22 km, na szlaku Mielec – Kochanówka. Trwa budowa peronów w Wojsławiu, w Tuszymie, w Dąbiu i Pustkowie. Gotowe są dwa przejścia przez tory dla pieszych w Mielcu i w Rzochowie. Rozpoczęła się również przebudowa stacji Rzochów.
Prace związane z budową peronu i przejścia podziemnego w Mielcu rozpoczną się w maju 2020 roku. Dzięki inwestycji PLK, wyższy standard będzie na 9 stacjach i przystankach: Mielec, Rzochów, Wojsław, Pustków, Rzemień, Przecław, Dąbie, Kochanówka, Pustynia. Zmieni się stan 37 obiektów, m.in. mostów. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na 40 przejazdach kolejowo-drogowych.
- Obecnie 20 skrzyżowań kolejowo-drogowych (Mielec, Rzochów, Rzemień, Pustków, Tuszyma), zapewnia kierowcom sprawny przejazd. Prowadzone są dalsze roboty na tych skrzyżowaniach, obejmujące min. montaż urządzeń zabezpieczających. Zakończono także prace na 19 obiektach inżynieryjnych ( mostach, przepustach), spośród 28 zaplanowanych na odcinku między Mielcem a Kochanówką Pustków. Zakończenie prac w ramach realizowanej umowy przewidziano do końca 2020 r. Rozważane jest także rozszerzenie zakresu prac projektowych i budowlanych. Pozwolą one lepiej dostosować infrastrukturę kolejową i drogową do potrzeb lokalnych mieszkańców - informuje PKP PLK
Prowadzone prace na odcinku Mielec – Dębica, są częścią umowy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 188 mln zł netto w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego. Zgodnie z umową, zadaniem wykonawcy jest jednocześnie zaprojektowanie inwestycji na trasie Padew – Mielec – Dębica.