Zamówienie zbiorcze zostanie wyprodukowana przez PZL Mielec, spółce będącą częścią Lockheed Martin. Nowe zamówienie umożliwi United Rotorcraft, jedynej firmie uprawnionej do modyfikacji Black Hawk do wersji gaśniczej Firehawk, szybkie dostarczenie tych nowo wyprodukowanych helikopterów do gaszenia pożarów z powietrza w celu wsparcia organizacji rządowych walczących z coraz bardziej niszczycielskimi pożarami na dzikich terenach.
- Śmigłowiec Firehawk szybko staje się w Kalifornii jedną z najbardziej sprawnych i najskuteczniejszych metod gaszenia pożarów z powietrza, atakując miejsca pożarów i gasząc je, zanim wymknął się one spod kontroli – powiedział Larry Alexandre, prezes United Rotorcraft.
- Pozyskanie pięciu śmigłowców S-70 zbudowanych w Polsce przez PZL Mielec, których dostawy odbędą się w ciągu najbliższych 7-18 miesięcy, podkreśla nasze nieustające zaangażowanie w rozwój konceptu śmigłowca FIREHAWK i zapewnia jego dostępność do obsługi i wsparcia przyszłego zapotrzebowania ze strony zachodnich stanów USA, jak i organizacji walczących z pożarami na całym świecie – dodał Larry Alexandre.
Dostawy z Polski do zakładu United Rotorcraft w Kolorado spodziewane są pomiędzy początkiem 2022 a połową 2023 roku. Pierwszy wyprodukowany helikopter Firehawk zostanie skonfigurowany pod potrzeby stanu Kolorado, którego władze ogłosiły 16 sierpnia br. podpisanie kontraktu z United Rotorcraft na jego dostawę.
- Jesteśmy dumni i zachwyceni, że stan Kolorado dostrzegł zalety śmigłowca Firehawk, będącego specjalną wersją przeciwpożarową naszego S-70 Black Hawk produkowanego w Mielcu. Maszyna ta udowadnia swoją wytrzymałość, niezawodność i elastyczność u coraz większej liczby operujących nią klientów — powiedział Janusz Zakręcki, prezes i dyrektor generalny PZL Mielec.
- Najnowsze zamówienie pomoże utrzymać 1 700 miejsc pracy w PZL Mielec i około 5 000 miejsc pracy w ramach lokalnego łańcucha dostaw zakładu i podkreśli naszą pozycję jako jednego z głównych polskich eksporterów w sektorze obronnym i lotniczym – dodał Janusz Zakręcki.
Aby zmodyfikować helikopter Black Hawk do wersji przeciwpożarowej Firehawk, United Rotorcraft instaluje i integruje system zewnętrznego zbiornika wody o pojemności 3 785 litrów (1 000 galonów), który znajduje się na podbrzuszu śmigłowca. Niezwykle precyzyjne sterowanie pozwala pilotom zrzucić wymaganą ilość wody z ogromną dokładnością i napełnić zbiornik za pomocą wysuwanej rurki, co może trwać zaledwie 60 sekund, a nawet krócej, podczas unoszenia się na wysokości 3 metrów nad źródłem wody.
United Rotorcraft współpracuje z organizacjami rządowymi, aby w razie potrzeby dostosowywać helikopter, co obejmuje zakres modyfikacji, od systemów komunikacyjnych i nawigacyjnych po wnętrze kabiny. To pozwala na indywidualne przystosowanie pojedynczego Firehawk i przekształcenie go w prawdziwie wielozadaniowy śmigłowiec, z możliwością transportu zespołu do 12 strażaków, zapewniając opiekę medyczną na pokładzie, a nawet prowadzenia akcji poszukiwawczo-ratowniczych.
Trzynaście śmigłowców S-70 Firehawk walczących obecnie z pożarami w Kalifornii jest obsługiwanych przez CAL FIRE, straż pożarną hrabstwa Los Angeles i Departament Ratownictwa Pożarowego San Diego. Pięć kolejnych zamówionych śmigłowców zostanie wkrótce dostarczone.
United Rotorcraft
United Rotorcraft, oddział Air Methods Corporation, (www.unitedrotorcraft.com) specjalizuje się w opracowywaniu, produkcji i instalacji sprzętu lądowego i lotniczego o krytycznym znaczeniu dla sił pracujących na pierwszej linii zagrożenia, od straży pożarnej i organów ścigania po ratownictwo medyczne (HEMS) i lotniczą ewakuację medyczną.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.