Ta inwestycja zamknie w ten sposób układ drogowy wokół Mielca.
Oddanie tej drogi będzie ważnym momentem w historii miasta i powiatu. Mielec czekał na takie rozwiązania komunikacyjne właściwe od powstania Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Samochody jadące do strefy ominą w ten sposób centrum miasta. Powstanie tej drogi to również przykład dobrej współpracy samorządów. Trwają uzgodnienia w sprawie montażu finansowego. Gminy i powiat zobowiązały się, że dołożą do wkładu własnego dla tej inwestycji. Rozmawialiśmy na ten temat niedawno i wszyscy potwierdzili ustalenia podjęte jeszcze w 2016 roku. Wiadukt będzie natomiast finansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego 2014-2020 jako część remontu linii kolejowej L25. Po uruchomieniu kolejnego etapu Mielec-Padew Narodowa to przedsięwzięcie będzie naprawdę dużym wyzwaniem – powiedział marszałek Władysław Ortyl.
Podpisanie umowy odbyło się w Urzędzie Gminy Wiejskiej Mielec, a oprócz gospodarza czyli wójta Józefa Piątka byli także starosta mielecki Stanisław Lonczak, wójt Czermina Sławomir Sidur i Wadowic Górnych Michał Deptuła, bo właśnie przez te samorządy przebiegać będzie nowa droga. Nie mogło zabraknąć także byłego starosty, a obecnie pracownika PZDW Zbigniewa Tymuły.
Ten odcinek jest przygotowany w dwóch etapach, bo chcieliśmy zabezpieczyć właściwe finansowanie dla tego projektu. Były więc dwa przetargi, ale dobra wiadomość jest taka, że najkorzystniejszą ofertę w obu postępowaniach złożył ten sam wykonawca. To jest oczywiście duże usprawnienie pod względem logistycznym, bo mamy jeden plac budowy. Po oddaniu tej drogi powstanie obwodnica Mielca w ostatecznym kształcie od Tarnowa do Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Dopełnieniem tego zadania będzie powstanie wiaduktu nad torami kolejowymi w Mielcu – dodał dyrektor PZDW Mielec Piotr Miąso.
Koszt całej inwestycji to 52 mln zł, z czego na roboty budowlane przeznaczyć trzeba ponad 40 mln zł. Nowa droga powstanie dzięki wsparciu Funduszy Europejskich. Dofinansowanie do tej inwestycji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego to 42,8 mln zł.
Mamy do zrobienia 7 kilometrów drogi, stabilizacja podłoża, nasypy, dwa skrzyżowania, nie ma obiektów inżynieryjnych czyli mostów. Robiliśmy kilka trudniejszych projektów. Jest to kolejne nasze zadanie w tym rejonie. Budowaliśmy jeden z odcinków istniejącej obwodnicy Mielca, remontowaliśmy tu drogi wojewódzkie. PZDW jest dla nas najistotniejszym partnerem, startujemy w wielu przetargach, mamy dużą konkurencję, ale nasza firma jest bardzo dobrze przygotowana. Mogę zagwarantować, że zrobimy drogę w terminie – powiedział Paweł Chamioło z PRD Mielec, firma która wykona opisywaną drogę.
Projektowaniu nowej drogi towarzyszyło dużo emocji. Po zjeździe z mostu i rondzie w Rzędzianowic planowane były dwa rozwiązania połączenia z Piątkowcem i istniejącą już drogą wojewódzką w kierunku Tarnowa: przez Wolę Mielecką lub przez Trzcianę. Opcja przez Wolę Mielecką choć tańsza została oprotestowana przez mieszkańców Woli Mieleckiej. Ostatecznie wybrano projekt przez Trzcianę w gminie Czermin.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.