Reklama

4 tysiące dla mieszkańców Mielca na wymianę starego pieca

Opublikowano: 20 stycznia 2021 16:55
Autor: | Zdjęcie: Archiwum Korso

Można już składać wnioski o dofinansowanie wymiany starego pieca. | foto Archiwum Korso

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

wiadomosci Urząd Miejski w Mielcu przyjmuje wnioski na dofinansowanie zakupu i montażu kotła gazowego od właścicieli domków jednorodzinnych. Takie działania mają poprawić jakość powietrza w naszym mieście.

Dofinansowaniu podlega realizacja inwestycji służącej ochronie powietrza polegającej na wymianie starych pieców węglowych na kocioł gazowy posiadający minimum klasę A.

Rodzaje zadań, na które może być udzielona dotacja:

1. Dofinansowaniu podlega realizacja inwestycji służącej ochronie powietrza polegającej na wymianie istniejącego źródła ciepła na nieruchomości stanowiącej budynek mieszkalny jednorodzinny, położonej na terenie Gminy poprzez demontaż istniejącego źródła ciepła na paliwo stałe oraz zakup i montaż kotła gazowego posiadającego minimum klasę A.

2. Wszystkie kotły montowane w ramach realizacji inwestycji muszą być fabrycznie nowe i posiadać certyfikat.

Kto może ubiegać się o dotację:

1. O udzielenie dotacji mogą się ubiegać osoby fizyczne zamieszkałe na terenie Gminy Miejskiej Mielec, posiadające tytuł prawny do nieruchomości położonej w granicach administracyjnych Gminy.

2. W przypadku, gdy nieruchomość jest przedmiotem współwłasności do ubiegania się o udzielenie dotacji wymagana jest zgoda wszystkich współwłaścicieli.

Wysokość dotacji:

Dotacje udzielane są do wysokości środków finansowych zarezerwowanych na ten cel w uchwale budżetowej Gminy na 2021 r., z tym że wysokość dotacji dla jednego Wnioskodawcy wyniesie 95% poniesionych kosztów zakupu kotła, jednak nie więcej niż 4.000,00 zł, niezależnie od wysokości poniesionych przez wnioskodawcę kosztów na realizację inwestycji.

Wniosek o udzielenie dotacji:

Wzór wniosku o udzielenie dotacji określa Załącznik Nr 1 do Regulaminu udzielania osobom fizycznym dotacji celowych z budżetu Gminy Miejskiej Mielec na dofinansowanie kosztów inwestycji służących ochronie powietrza, polegających na wymianie źródeł ciepła na terenie Gminy Miejskiej Mielec.

 Wzór wniosku dostępny jest na stronie internetowej www.mielec.pl oraz w budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Żeromskiego 23, p. 17 w godz.: pon. 8.00 – 16.00, wt. – pt. 7.30 – 15.30.

Wniosek można pobrać klikając >>> TUTAJ

 Do wniosku o udzielenie dotacji należy załączyć:

1. Dokument potwierdzający posiadany przez Wnioskodawcę tytuł prawny do nieruchomości,

2. Oświadczenie, że wnioskodawca zobowiązuje się zamontować przedmiot inwestycji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, według wzoru stanowiącego załącznik  nr 3 do Regulaminu,

3. Dokumentację fotograficzną przedstawiającą dotychczasowe źródło ciepła wraz z elementami identyfikującymi urządzenie, np. tabliczka znamionowa lub inny dokument potwierdzający wiek kotła węglowego. W przypadku braku tabliczki lub dokumentu Wnioskodawca wraz z dokumentacją fotograficzną przedkłada pisemne oświadczenie o wieku źródła ciepła.

Termin, miejsce i sposób składania wniosków o udzielenie dotacji:

1. Wnioski o udzielenie dotacji można składać w Urzędzie Miejskim w Mielcu, przy

ul. Żeromskiego 23 (II budynek), w Wydziale Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami,

I piętro, pokój nr 17, w terminie od 18 stycznia do 19 marca 2021 r. w godzinach pracy Urzędu Miejskiego.

2. Wnioski złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

Informacje dodatkowe:

1. Złożenie wniosku nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.

2. Wnioski o udzielenie dotacji będę rozpatrywane według kryteriów określonych w § 2 ust. 2 Uchwały, w ramach środków zarezerwowanych na ten cel w budżecie Gminy.

3. Na podstawie złożonych wniosków, Prezydent Miasta Mielca sporządzi i przekaże do publicznej wiadomości listę wnioskodawców zakwalifikowanych do otrzymania dofinansowania, na podstawie nr referencyjnych przypisanych do poszczególnych wniosków.

4. Udzielenie dotacji następuje na podstawie umowy zawieranej przez Wnioskodawcę z Gminą.

5. Inwestycje rozpoczęte przed podpisaniem umowy z Gminą nie podlegają  dofinansowaniu.

6. Zasady udzielania dotacji, obejmujące w szczególności kryteria wyboru inwestycji do dofinansowania oraz tryb postępowania w sprawie udzielania dotacji i sposób jej rozliczenia określa Regulamin stanowiący załącznik Nr 1 do Uchwały.

7. Szczegółowych informacji dotyczących udzielania dotacji można uzyskać w Wydziale Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami Urzędu Miejskiego w Mielcu pod nr telefonu 17 787 42 32 lub 17 787 42 33.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.