Kiedy i komu może się przydać telefon stacjonarny?
Telefon stacjonarny to warte uwagi rozwiązanie zwłaszcza dla tych osób, które znajdują się poza zasięgiem operatorów sieci komórkowej lub w miejscach, gdzie zasięg jest bardzo słaby. W Polsce nadal można spotkać takie lokalizacje, zwłaszcza na terenie górskich miejscowości. Często ich mieszkańcy nie są w stanie prowadzić swobodnie rozmów przez telefon, ponieważ sygnał jest niestabilny. Problem ten rozwiązuje telefon stacjonarny, który zapewnia wysoką stabilność, bez względu na warunki atmosferyczne czy ukształtowanie terenu.
Korzystanie z telefonu stacjonarnego może być również wygodną opcją dla seniorów. Spora część z nich nie potrzebuje dodatkowych funkcjonalności telefonów komórkowych, takich jak SMS-y, MMS-y czy obsługa internetu. Liczy się dla nich prostota obsługi, w czym telefony stacjonarne znacznie przewyższają zaawansowane technologicznie smartfony. Posiadają nieraz:
- duży i czytelny wyświetlacz,
- odpowiednio wyprofilowaną słuchawkę,
- mocny głośnik,
- podświetlane przyciski sporych rozmiarów.
Plusem telefonów stacjonarnych jest również to, że w przeciwieństwie do smartfonów nie trzeba się obawiać rozładowania się ich baterii.
Jak wybrać abonament w ramach oferty z telefonem stacjonarnym?
Wybór abonamentu telefonii stacjonarnej warto uzależnić zwłaszcza od tego, jak często zamierzamy dzwonić i z jakimi numerami nawiązywać połączenie. Jeżeli użytkownik planuje dzwonić regularnie lub z telefonu będzie korzystać kilka osób, wtedy najtańszym rozwiązaniem okaże się oferta bez limitu. Warto się upewnić, czy nielimitowane rozmowy dotyczą połączeń wykonywanych zarówno na telefony stacjonarne, jak i komórkowe. Osoby kontaktujące się z rodziną czy przyjaciółmi mieszkającymi poza Polską mogą również poszukać oferty z rozmowami bez ograniczeń do wybranych państw zagranicznych.
Telefon stacjonarny w firmie – dlaczego warto go mieć?
Telefon stacjonarny to świetne rozwiązanie dla biznesu. Nie tylko zapewnia stabilne połączenie z firmą, ale i pomaga oddzielić życie zawodowe od prywatnego, ponieważ klienci nie kontaktują się z pracownikami poza godzinami pracy.
W niektórych branżach konieczna jest jednak obsługa klientów również poza biurem i w niestandardowych godzinach. W takiej sytuacji nadal można korzystać z wszystkich zalet telefonów stacjonarnych, a jednocześnie zapewnić sobie mobilność. Pozwala na to np. usługa od Netii (https://www.netia.pl/pl/) Unified Communications, która łączy stacjonarną telefonię z nowoczesnymi rozwiązaniami.
Firma zyskuje możliwość przypisania jednego numeru w telefonii stacjonarnej do wielu urządzeń, takich jak tablety, komputery czy smartfony. Rozwiązanie to usprawnia pracę zdalną oraz prowadzenie komunikacji pomiędzy wieloma działami firmy. Telefony stacjonarne wykorzystywane w usłudze Netia UC posiadają analogiczne funkcjonalności jak komórki.
Netia kieruje ofertę abonamentową telefonii stacjonarnej zarówno do użytkowników indywidualnych, jak i biznesowych. Klienci tego operatora mogą korzystać z nielimitowanych rozmów na telefony stacjonarne oraz do wszystkich sieci komórkowych. W cenie abonamentu mają również możliwość nawiązywania bez ograniczeń połączeń do USA i Kanady.
Więcej informacji oraz porad związanych z telefonią czy smartfonami znajdziesz na stronie oraz blogu Netii (https://www.netia.pl/pl/blog).