Reklama

Reklama

Pozycjonowanie i SEO - czym się różnią te pojęcia?

Opublikowano: 26 września 2019 13:00
Autor:

Pozycjonowanie i SEO - czym się różnią te pojęcia? - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Promowane Osoby, które nie mają wielkiej wiedzy z dziedziny marketingu internetowym, często stosują te dwa pojęcia zamiennie. To drobny błąd, ponieważ pozycjonowanie i SEO to dwie różny zespoły działań. Warto zatem poznać różnicę między nimi, zanim podejmiemy decyzję o podjęciu współpracy z agencją zajmującą się pozycjonowaniem stron. Wówczas nasza decyzja będzie bardziej świadoma.

 

SEO - czym jest?

Skrót, który regularnie pojawia się we wszystkim magazynach związanych z marketingiem i reklamą. Jest on obiektem ofert wielu firm, a w głowach klientów został odmieniony już przez wszystkie przypadki. Samo SEO (z ang. search engine optimization) to nic innego jak proces optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarek - głównie mowa tutaj o wyszukiwarce Google. 

 

Proces optymalizacji podejmowany jest w jednym celu: by poprawić pozycję witryny w wynikach wyszukiwań. Ma to ogromne znaczenie, kiedy prowadzimy internetowy biznes, ponieważ wyższe miejsce na liście wyszukiwań zapewnia większą ilość wejść organicznych na stronę www.  

Jakie są elementy SEO?

SEO to szereg działań, które są podejmowane, by poprawić pozycję witryny w wynikach wyszukiwań. Sam proces optymalizacji strony zakłada kilka etapów, na których wprowadzane są zmiany do kodu strony, w publikowanych treściach, a także w sposobie linkowania. Większość działań dotyczy samej strony internetowej i to w jej strukturze odbywa się optymalizacja.

SEO jest elementem pozycjonowania

Pozycjonowanie strony jest pojęciem dużo szerszym. To przede wszystkim skomplikowany proces, a także zespół działań, które mają na celu poprawę widoczności witryny internetowej w wynikach wyszukiwań. Jednym z obszarów pozycjonowania jest właśnie SEO. Oprócz optymalizacji samej witryny można wyróżnić jeszcze kilkanaście innych metod oraz działań, które przyczyniają się do poprawy widoczności strony. 

Pozycjonowanie stron - jakie działania są najpopularniejsze?

W definicji pozycjonowania zawiera się wiele działań, które podejmuje agencja marketingowa, by strona uzyskiwała lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Odnoszą się do dwóch obszarów: optymalizacji strony (SEO), działań wykonywanych na zewnątrz. Do tego drugiego rodzaju możemy zaliczyć przede wszystkim działania content marketingowe i link building, które w ostatnim czasie cieszą się największą popularnością. Doliczyć do tego można również UX, badanie zachowań użytkowników, czy też linkowanie wewnętrzne

Strategia SEO - tylko kompleksowa praca przyniesie efekty

Zanim zostaną podjęte jakiekolwiek prace związane z poprawą widoczności witryny w internecie, niezbędne jest ustalenie odpowiedniej strategii pozycjonowania strony. W dokumencie tym należy uwzględnić całościowe podejście do działań związanych z pozycjonowaniem - zarówno techniczny aspekt działania witryny, jak i szereg działań budujących wizerunek domeny. Tylko całościowe podejście do kwestii walki o najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwań może zapewnić sukces firmowej stronie internetowej.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.