Legalizacja gaśnic oraz wymagania przeciwpożarowe w praktyce
Właściciel lokalu w pierwszej kolejności musi zadbać o to, by na obiekcie znajdowała się odpowiednia ilość gaśnic. Muszą one być rozlokowane w łatwo dostępnych punktach, a także odpowiednio oznakowane. Nie oznacza to, że gaśnica musi znajdować się w każdym pomieszczeniu budynku, jednak musi ona być dostępna pod ręką, dla każdego, co w praktyce oznacza, że takich punktów powinno być kilka. Oznakowanie także nie jest dowolne. W sklepach z artykułami BHP znajdują się specjalne oznakowania stosowane do znakowania punktów, w których znajdują się gaśnice. W takich sklepach także znajdują się specjalne wieszaki i skrzynki, co jest bardzo wygodne dla właścicieli lokali publicznych. Sam tym gaśnic, które występują na obiekcie, także nie jest przypadkowy, gdyż powinien odpowiadać występującym tu zagrożeniom. Legalizacja gaśnic jest w tym kontekście również istotna, gdyż nieodpowiednie lub przeterminowane gaśnice mogą zostać uznane jako brak odpowiedniego wyposażenia.
Firma zewnętrzna do legalizacji gaśnic
Prowadząc lokal usługowy, najłatwiej jest skorzystać z firmy zewnętrznej, która kompleksowo zadba o to, by lokal spełnił wszystkie wymagania dotyczące BHP oraz bezpieczeństwa przeciwpożarowego. Takie firmy posiadają doświadczenie w legalizacji gaśnic, a także spełnianiu wszystkich norm, które narzuca na zarządcę lokalu ustawodawca. Zatrudniając firmę zewnętrzną, formy rozliczania się są bardzo różne. Niektóre firmy biorą ryczałt za cały obiekt, a inne rozliczają się na przykład za skontrolowanie jednej gaśnicy i wystawiają rachunek od jednej sztuki. Niezależnie od formy rozliczenia, warto jednak zlecić takiej firmie kompleksową usługę skontrolowania całego schematy bezpieczeństwa pożarowego, aby nie narażać się na niebezpieczeństwo związane z pożarem, a także z wysokimi grzywnami.