Reklama

Reklama

Jakie są wymagania dotyczące gaśnic wobec lokali publicznych?

Opublikowano: śr, 25 wrz 2019 13:00
Autor:

Jakie są wymagania dotyczące gaśnic wobec lokali publicznych? - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Promowane Osoby na co dzień zarządzające lokalami publicznym z pewnością zdają sobie sprawę z licznych wymagań, jakie stawia przed nimi ustawodawca. Legalizacja gaśnic, odpowiednie oznakowanie oraz inne wymagania dotyczące BHP są restrykcyjnie pilnowane przed odpowiednie urzędy. Nie chcąc narażać się na wysokie kary finansowe, a także nie chcąc sprawiać zagrożenia na obiekcie którym się zarządza, warto aby umiejętnie zadbać o prawidłowe rozlokowanie gaśnic oraz zadbanie, by ich stan odpowiadał przewidzianym odpowiednimi przepisami normom.

Reklama

Przede wszystkim trzeba zaznaczyć, że w skrajnym przypadku, gdy na w obiekcie dopuszczonym do świadczenia publicznych usług okaże się, że nie ma odpowiedni zabezpieczeń przeciwpożarowych, właściciel naraża się nie tylko na ryzyko dostania wysokiego mandatu, ale także na zamknięcie lokalu. To oznacza, że warto zadbać o takie zabezpieczenia, gdyż kontrole z odpowiednich urzędów przeprowadzane są nie tylko podczas dopuszczania obiektu do funkcjonowania, ale także na późniejszym etapie jego działalności.

Legalizacja gaśnic oraz wymagania przeciwpożarowe w praktyce

Właściciel lokalu w pierwszej kolejności musi zadbać o to, by na obiekcie znajdowała się odpowiednia ilość gaśnic. Muszą one być rozlokowane w łatwo dostępnych punktach, a także odpowiednio oznakowane. Nie oznacza to, że gaśnica musi znajdować się w każdym pomieszczeniu budynku, jednak musi ona być dostępna pod ręką, dla każdego, co w praktyce oznacza, że takich punktów powinno być kilka. Oznakowanie także nie jest dowolne. W sklepach z artykułami BHP znajdują się specjalne oznakowania stosowane do znakowania punktów, w których znajdują się gaśnice. W takich sklepach także znajdują się specjalne wieszaki i skrzynki, co jest bardzo wygodne dla właścicieli lokali publicznych. Sam tym gaśnic, które występują na obiekcie, także nie jest przypadkowy, gdyż powinien odpowiadać występującym tu zagrożeniom. Legalizacja gaśnic jest w tym kontekście również istotna, gdyż nieodpowiednie lub przeterminowane gaśnice mogą zostać uznane jako brak odpowiedniego wyposażenia.

Firma zewnętrzna do legalizacji gaśnic

Prowadząc lokal usługowy, najłatwiej jest skorzystać z firmy zewnętrznej, która kompleksowo zadba o to, by lokal spełnił wszystkie wymagania dotyczące BHP oraz bezpieczeństwa przeciwpożarowego. Takie firmy posiadają doświadczenie w legalizacji gaśnic, a także spełnianiu wszystkich norm, które narzuca na zarządcę lokalu ustawodawca. Zatrudniając firmę zewnętrzną, formy rozliczania się są bardzo różne. Niektóre firmy biorą ryczałt za cały obiekt, a inne rozliczają się na przykład za skontrolowanie jednej gaśnicy i wystawiają rachunek od jednej sztuki. Niezależnie od formy rozliczenia, warto jednak zlecić takiej firmie kompleksową usługę skontrolowania całego schematy bezpieczeństwa pożarowego, aby nie narażać się na niebezpieczeństwo związane z pożarem, a także z wysokimi grzywnami.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.