Tradycja, nowoczesność i silne relacje z klientami
Modernizacja oddziału miała na celu wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań, które odpowiadają potrzebom zarówno klientów, jak i pracowników. Oddział stał się bardziej funkcjonalny. Obsługa odbywa się w wygodnych pokojach spotkań, wnętrza zostały zaprojektowane w sposób zapewniający komfort i poufność. Oddział został w pełni dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zapewniono podjazd przy wejściu, a cała placówka znajduje się na parterze, co pozwala na swobodne poruszanie się. Osoby poruszające się na wózkach mogą korzystać z klawiatury numerycznej w pozycji siedzącej podczas korzystania z urządzeń samoobsługowych. Z kolei miejsce parkingowe spełnia wszystkie wymogi do korzystania z niego przez osoby niepełnosprawne.
- Pracownicy zyskali lepsze warunki pracy, co przekłada się na jakość obsługi i atmosferę, którą czują nasi klienci. A reprezentują oni różne pokolenia – od tych wieloletnich, po ich dzieci, wnuki, a dziś nawet prawnuki. Obsługujemy całe rodziny od dekad – to najlepszy dowód zaufania, jakim darzą nas mieszkańcy – mówi Aleksander Puła dyrektor 1 oddziału w Mielcu.
Placówka obsługuje klientów indywidualnych, bankowość osobistą, hipoteczną oraz małe i średnie przedsiębiorstwa.
Cele na przyszłość – rozwój, relacje i lokalne zaangażowanie
Ważnym aspektem działalności oddziału jest społeczna odpowiedzialność. Placówka uczestniczy w inicjatywach lokalnych, co wzmacnia jej wizerunek wśród mieszkańców Mielca i pobliskich gmin. Pracownicy prowadzą edukację finansową w szkołach oraz organizują cykliczne spotkania z kluczowymi klientami. „Jesteśmy częścią lokalnej społeczności – chcemy działać nie tylko dla niej, ale i razem z nią” – podkreśla dyrektor oddziału Arkadiusz Puła.
Edukacja klientów w zakresie bezpieczeństwa
Zespół doradców regularnie edukuje klientów w zakresie bezpiecznego korzystania z kanałów zdalnych, zagrożeniach płynących z internetu czy jak uniknąć telefonicznych oszustów. Przypominają o możliwości zweryfikowania w aplikacji mobilnej IKO czy kontaktuje się z nim rzeczywisty pracownik banku, a nie podszywający się pod niego oszust. Ostrzegają też klientów aby zastanowili się gdy po drugiej stronie słuchawki usłyszą prośbę o przekazanie pieniędzy oraz by pamiętali, że pracownik banku nigdy nie poprosi o dane logowania do bankowości, kody BLIK czy pełne dane karty płatniczej. Nie będzie też skłaniał do zainstalowania nieznanej aplikacji. Pracownik banku nigdy też nie poprosi o przelanie pieniędzy na nieznane konto. Nie zażąda wskazania pełnych danych osobowych przy zwykłej weryfikacji tożsamości klienta.
Spotkania regionalne PKO Banku Polskiego
Ogólnopolska sieć PKO Banku Polskiego obejmuje 881 oddziałów i 232 agencji. Dla ich pracowników oraz pracowników Spółek z Grupy Kapitałowej, we wszystkich regionach bank zorganizował jesienią spotkania, by porozmawiać o osiągnięciach i wyzwaniach na kolejne miesiące. 3 grudnia takie spotkanie odbyło się w regionie lubelskim, który obejmuje województwo lubelskie i podkarpackie. W wydarzeniu, które zorganizowano w Centrum Wystawienniczo-Kongresowym Województwa Podkarpackiego w Jasionce koło Rzeszowa, wzięło udział ok. 500 pracowników PKO Banku Polskiego i spółek z Grupy Kapitałowej PKO.
Spotkania są przestrzenią do dyskusji o strategii i tym, jak zadbać o relacje z klientami. Ich uczestnicy analizują pozycję banku na rynku, omawiają najważniejsze wnioski i priorytety na kolejny rok. Spotkania są poświęcone także nowym rozwiązaniom, które uproszczą pracę w oddziałach i oszczędzą czas doradców, aby mogli doskonalić się i w efekcie dać jeszcze lepsze wsparcie klientom. Ułatwieniem w ich pracy jest automatyzacja wielu procesów i zadań.
– Spotkanie w Jasionce było dla nas świetną okazją do bezpośredniej wymiany doświadczeń z zespołami z całego regionu oraz do podsumowania naszych dotychczasowych działań. Panowała znakomita atmosfera – dużo energii, inspirujących rozmów i konkretnych wniosków. Cieszy mnie, że pracownicy z takim zaangażowaniem realizują strategię i dostrzegają realne rezultaty swojej pracy, zarówno w bankowości detalicznej, jak i korporacyjnej. Tego typu wydarzenia to również przestrzeń do rozmów o inicjatywach, które wspierają lokalne społeczności. Strategia PKO Banku Polskiego obejmuje nie tylko rozwój biznesowy, lecz także wzmacnianie odporności społecznej, m.in. poprzez edukację i współpracę z partnerami regionalnymi. Te działania są dla nas ważne i aktywnie się w nie angażujemy – podkreśla Jan Karwański, dyrektor Regionu Bankowości Detalicznej PKO Banku Polskiego.
Kilka pytań do Aleksandra Puły, dyrektora 1 Oddziału PKO Banku Polskiego w Mielcu:
• Jakie zmiany w codziennej obsłudze klientów pozwoli wprowadzić nowa, zmodernizowana przestrzeń oddziału?
Przed modernizacją, obsługa klientów ubiegających się o kredyty hipoteczne oraz części klientów bankowości osobistej odbywała na 1 piętrze budynku bez windy. Po modernizacji doradcy wszystkich biznesów pracują na parterze. To w znakomity sposób poprawiło naszą dostępność jeśli chodzi o obsługę osób niepełnosprawnych, klientów, którzy odwiedzają nas ze swoimi dziećmi w wózkach oraz starszych osób dla których wejście po schodach czasem było wyzwaniem. Hitem jest też kącik dla dzieci – widzimy duże zainteresowanie tym rozwiązaniem.
• Na czym będziecie się koncentrować w pracy w nowym oddziale – czy są priorytety, które szczególnie trzeba zaopiekować?
Priorytetem dla nas jest zapewnienie wysokiej jakości obsługi. Utrzymanie najwyższych standardów potwierdzonych zdobyciem prestiżowego tytułu Instytucji Roku jako najlepszej placówki bankowej w Polsce w 10. Edycji konkursu Najlepsza Placówka Bankowa w Polsce obliguje nas do tego. Zależy nam bardzo na tym, aby klienci po prostu lubili do nas przychodzić i korzystać z naszej szerokiej oferty.
• Czy modernizacja oddziału wpłynie na sposób kontaktu z klientami – np. szybciej, wygodniej, bardziej indywidualnie?
Po modernizacji oddziału stanowiska doradcze na sali obsługi są bardziej dyskretne co poprawia komfort rozmowy z klientami. Mamy także kilka pokoi przeznaczonych do spotkań z klientami bankowości osobistej, hipotecznej i firm. Takie rozwiązanie daje nam większą swobodę w rozmowach z klientami tych biznesów co podkreślają i klienci i doradcy.