Za inwestycję odpowiada międzynarodowy operator logistyczny specjalizujący się w obszarze krajów WNP oraz Polski, firma Treeden Group. Nowy, zautomatyzowany terminal będzie pełnił funkcję składu celnego i znajduje się około 200 km w głąb Polski od granicy z Ukrainą. Jest to unikalna stacja, ponieważ posiada zarówno tory szerokiego jak i wąskiego rozstawu, co umożliwia połączenie polskich portów, systemu kolejowego Ukrainy oraz portów zachodnioeuropejskich i polskich/niemieckich/bałtyckich.
Terminal jest w stanie jednocześnie obsłużyć trzy pełne składy do rozładunku i załadunku. Dzięki zautomatyzowanemu systemowi rozładunku i załadunku czas operacji przeładunku ładunków zostaje skrócony o 3-5 razy w porównaniu do tradycyjnych platform w okolicy. Stacja ma zdolność przyjmowania różnych rodzajów ładunków, w tym zbóż, materiałów budowlanych, nawozów i innych. Wyposażona jest w windę obsługującą pięć silosów, z których każdy może pomieścić 4 tysiące ton, zautomatyzowany magazyn składowania podłogowego o powierzchni 4500 m2 oraz otwartą platformę do przechowywania kontenerów morskich.
Projekt o wartości kilkudziesięciu milionów euro został zrealizowany dzięki inwestycji prywatnego inwestora z Polski, przy wsparciu środków unijnych. Prace nad nim ruszyły w 2016 roku, jednak aż 6 lat pochłonęło uzyskanie niezbędnych zgód i procedur prawnych, w tym porozumienia z PKP i uzyskania pozwolenia na budowę.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.