Reklama

Dzwoni pracownik banku? Uważaj oszuści "polują" w Mielcu

Opublikowano: wt, 11 sty 2022 11:39
Autor: | Zdjęcie: pexels.com

Dzwoni pracownik banku? Uważaj oszuści "polują" w Mielcu - Zdjęcie główne

Zdjęcie poglądowe | foto pexels.com

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Na sygnale Dzisiaj od rana dzwonią do nas czytelnicy, by ostrzec innych o telefonach "rzekomo" od banku. "Na telefonie wyskakuje, że dzwoni numer konkretnego banku, a w słuchawce słychać akcent ukraiński". Sprawdziliśmy te numery, to kolejni oszuści. Rozmawialiśmy również z pracownikiem banku.

Większość ataków, z którymi możemy się zetknąć, stanowią proste sztuczki opierające się na powtarzalnych schematach i niewymagające dużych nakładów pracy. Przestępcy wykorzystują każdy możliwy sposób, aby szybko się wzbogacić, oczywiście naszym kosztem. Aby uzyskać zamierzony cel, nie przebierają w środkach. Wykorzystują stare metody lub je modyfikują, wszystko po to, aby wzbudzić nasze zaufanie i nas okraść.

Znane już metody "na wnuczka", "na policjanta",  czy " na prokuratora", nadal funkcjonują w środowisku przestępczym. Oszuści przez cały czas wymyślają nowe sposoby m.in. "na pracownika banku", czy "na operatora sieci energetycznej",  aby uśpić naszą czujność. Sposoby na wyłudzenie danych przestępcy niemalże wyciągają z rękawa. Tym razem postanowili użyć do tego celu numeru, który może dodatkowo uśpić naszą czujność. Warto jednak przechytrzyć naciągaczy i zapisać w swoim telefonie kontakt, od którego połączeń lepiej nie odbierać. Chodzi o nr +48 815-356-060

Oszustwa w Mielcu

"Dziś rano zadzownił mój telefon, na ekranie wyświetliło mi się "Bank PKO BP". Kiedy odebrałam, w słuchawce usłyszałam komunikat o nieautoryzowanym logowaniu do konta bankowego. Rozmówca prosił o podanie danych. Zdziwił mnie ukraiński akcent i postanowiłam przerwać tę rozmowę. Od razu skontaktowałam sie z bankiem"

- Oszuści wykorzystują nasze numery telefonu. W rzeczywistości to właśnie wyłudzacze próbują pozyskać informacje, które posłużą im do kolejnych przestępstw. Paradoksalnie używają do tego celu numeru telefonu należącego do instytucji, której celem jest zapobieganie m.in. takim zdarzeniom. - opowiada pracownik banku. - Oszuści blefują, wymyślają różne rzeczy: od przelewów, po pożyczki i przelewy. Policja i wydział bezpieczeństwa są powiadomieni o tych zdarzeniach i już się tym zajmują. Zdarzyło się niestety, że klienci stracili rownież środki z konta. 

Ważne żeby nie podawać żadnych danych, nie klikać w żaden link, nie instalować żadnych aplikacji.

- Należy pamiętać by raz w miesiącu zmienić hasło do logowania w banku. Takie same hasło przez długi czas, jest niebezpieczne. - przypomina pra cownik banku PKO BP.

Wpisując ten numer bankowy w internecie, od razu wyświetla nam się cała lista negatywnych opinii.

Źródło: screen ktoto.info

 

Mieleccy policjanci apelują

  • Jeśli ktoś kontaktuje się telefonicznie i podaje się za policjanta lub prokuratora i opowiada o jakikolwiek prowadzonych działaniach - natychmiast zakończ rozmowę telefoniczną! To zawsze dzwoni oszust.
  • Jeżeli taka osoba żąda przekazania pieniędzy czy to w formie wybrania gotówki z banku, czy dokonania przelewu, natychmiast zakończ rozmowę telefoniczną! To zawsze dzwoni oszust.
  • Po rozłączeniu się poinformuj o podejrzanym telefonie kogoś bliskiego oraz policję.
  • Policjanci, prokuratorzy, funkcjonariusze innych służb nigdy nie rozmawiają o prowadzonych przez siebie sprawach przez telefon.
  • Policjanci, prokuratorzy, funkcjonariusze innych służb nigdy nie proszą o wypłacanie i przekazywanie jakichkolwiek pieniędzy w celu ich zabezpieczenia przed oszustami.
  • Pod żadnym pozorem nie przekazuj pieniędzy nieznanym osobom, niezależnie od okoliczności, jakie przedstawiają.
  • Pod żadnym pozorem nie wolno również dokonywać przelewów na wskazane podczas takiej rozmowy numery kont.
  • W razie podobnych telefonów należy się rozłączyć i zadzwonić pod nr 112.
  • Nie zapominajmy również o ostrożności podczas wykonywania różnego rodzaju transakcji internetowych. Pochopnie otwarty link, udostępnienie BLIKA, logowanie się na nieznane strony - może narazić nas na straty. Oszuści często podszywając się pod znajomych czy instytucje, usypiają naszą czujność i wyłudzają  pieniądze.
Policjanci apelują, aby w każdym przypadku, kiedy ktoś prosi nas o jakąkolwiek płatność, nie działać pochopnie i stosować zasadę ograniczonego zaufania. Zweryfikujmy każdorazową prośbę o płatność, kontaktując się z nadawcą. Najlepiej zrobić to z innego urządzenia lub poprosić o pomoc zaufaną osobę.

Gdzie szukać pomocy gdy padłeś ofiarą oszustwa?

Każda osoba, która jest ofiarą lub świadkiem przestępstwa, może zgłosić ten fakt w najbliższej jednostce policji lub prokuratury. Jeżeli zdarzy się, że przez nieuwagę podasz przestępcom swoje dane, niezwłocznie poinformuj o tym funkcjonariuszy. Jeśli złodzieje posiadają informacje o twoim rachunku bankowym, udaj się również do placówki lub zadzwoń na infolinię swojego banku. Pracownicy pomogą ci zabezpieczyć konto przed niepożądanymi transakcjami.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.