reklama

Co robić, by szkolenie w firmie było dobrą inwestycją? [FELIETON BIZNES]

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: pixabay.com

Co robić, by szkolenie w firmie było dobrą inwestycją? [FELIETON BIZNES] - Zdjęcie główne

Co robić, by szkolenie w firmie było dobrą inwestycją? [FELIETON BIZNES] | foto pixabay.com

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Biznes i gospodarka Nie potrzeba chyba nikogo przekonywać, jak ważnym elementem w każdym organizmie firmy są szkolenia. Świat zmienia się w bardzo szybkim tempie, w konsekwencji widać też zmiany również w przedsiębiorstwach. Zmiany te wymagają ciągłego podnoszenia kompetencji wszystkich pracowników.
reklama

Często szkolenia traktujemy w firmach jako zło konieczne i właśnie na nich oszczędzamy. Oczywiście kierujemy pracowników na szkolenia związane np. z obsługą specjalistycznej maszyny, czy pracy nad wdrażanym właśnie oprogramowaniem, ale już podniesienie umiejętności związanej np. z rozwiązywaniem sytuacji konfliktowych czy zarządzania zespołem ludzkim – bardzo ważnymi z punktu widzenia funkcjonowania firmy, są realizowane w drugiej kolejności albo w ogóle wypadają z planu szkoleń.

Planując szkolenia, warto wiedzieć, że same w sobie nie rozwiążą problemów w firmie, jeżeli nie będą w odpowiedni sposób przemyślane. Szkolenia mają bowiem na celu nie tylko podniesienie umiejętności, ale również (co jest znacznie trudniejsze) wyeliminowanie starych przyzwyczajeń czy narzekań typu – "to się nie uda" czy "tego się na da zrobić". Szkolenia muszą więc być wkomponowane w model działania firmy.

Tworząc plan szkoleń, należy zwrócić uwagę na następujące aspekty:

  1.  Podnoszenie umiejętności pracowników trzeba realizować w powiązaniu z określoną strategią firmy. Bez znajomości strategii szkolenia owszem zwiększą kompetencje ludzi, lecz nie na tyle, by skorzystało z tego przedsiębiorstwo.
  2. Proces szkoleń należy powierzać profesjonalistom. Oprócz wiedzy bardzo ważnym elementem jest bowiem sposób ich przekazania oraz umiejętność połączenia teorii z praktyką.
  3. Przystępując do planowania i realizacji szkolenia, trzeba dokładnie przeanalizować mocne i słabe strony firmy i wkomponować konkretne szkolenie w realizowane procesy.
  4. Jeżeli firma zdecyduje się na wdrożenie jakiegoś projektu, konieczne jest wyznaczenie osoby bądź zespołu osób, które będą na bieżąco monitorowały postęp wykonywanych prac. Możliwe jest wtedy prowadzenie na bieżąco odpowiednich działań korygujących poprzez dodatkowe szkolenia.
  5. Dzieląc plan na poszczególne etapy, musimy pamiętać o tym, by realizację kolejnego etapu szkoleń rozpoczynać dopiero po zakończeniu poprzedniego. Nie ma bowiem nic gorszego od rozpoczęcia kilku tematów w jednym czasie, w efekcie niewykończenia żadnego.
Pamiętajmy, że dobre szkolenia są drogie, choć słowo "drogie" można rozumieć dwuznacznie. Ale właśnie z tego powodu musimy je dobrze zaplanować i przypilnować, by zostały zrealizowane w taki sposób, by stały się dobrą i skuteczną inwestycją w firmie. Koszty zwrócą się w dalszej pracy.

 

Autor: Leszek Maksoń - Prezes Fundacji Kubek Biznesu Właściciel LM-SZ

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama